روسیه: آمریکا درصدد تحمیل خواسته‌های خود بر طالبان است

اولگ سیرومولوتف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا تلاش می کند با ابزار فشار مالی، خواسته های خود را بر گروه طالبان تحمیل کند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، سیرومولوتف روز چهارشنبه در یک گردهمایی سیاسی گفت: متاسفانه اقدامات آمریکا و متحدان این کشور فقط باعث بدتر شدن وضعیت افغانستان می شود.

وی با انتقاد از اقدامات و سیاست های کشورهای غربی در افغانستان، افزود: این کشورها به جای پذیرفتن اشتباهات خود و خودداری از تحمیل مواضع شان به ابزار مالی برای پیشبرد اهداف و خواسته های خود از گروه طالبان متوسل شدند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر در افغانستان بطور هدفمندانه (ازسوی غرب و آمریکا) در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.

سیرومولوتف خاطرنشان کرد: برعکس این رویکرد غیرسازنده، روسیه و شرکای این کشور بطور پیگیرانه سیاست تقویت گفت و گوهای شفاف در عرص مبارزه با تروریسم برمبنای اصول منشور سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت و کنوانسیون مبارزه با تروریسم دنبال می کنند.

این دیپلمات ارشد روس تصریح کرد که سازمان های تروریستی به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان را پیروزی افراط گرایی می دانند و گروه القاعده می خواهد از این وضعیت منفعت ببرد.

وی خاطرنشان کرد که چالش ها و تهدیدهای جدید در افغانستان بسیار نگران کننده هستند.

نیروهای آمریکایی و همپیمانان این کشور پس از ۲۰ سال اشغال افغانستان، در ماه اوت پس از ورود طالبان به کابل، این کشور را ترک کردند.

دیدگاهتان را بنویسید