روزنامه اعتماد: وضعیت فوق العاده در اسرائیل؛ معترضان نتانیاهو را رها نمی کنند

با گذشت بیش از چهار ماه از آغاز به کار دولت راستگرای افراطی نتانیاهو، مخالفت‌ها با برنامه اصلاحات قضایی او اکنون در میان اعضای حزب متبوع او، لیکود هم در حال گسترش است.

اعتمادآنلاین _کمتر از یک هفته بعد از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسراییل با تعلیق اجرای اصلاحات قضایی پیشنهادی کابینه‌اش تا تابستان سال جاری موافقت کرد، مخالفان دولت راست‌گرای افراطی او بار دیگر در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی به خیابان‌ها آمدند. دوشنبه هفته پیش بود که نتانیاهو بعد از ماه‌ها اعتراض‌های گسترده خیابانی اعلام کرد اصلاحات جنجالی قضایی را که به موجب آن نقش دولت در انتصاب قضات افزایش پیدا می‌کند و حق دیوان عالی اسراییل برای ابطال مصوبات پارلمان سلب می‌شود، برای مدتی به تاخیر خواهد افتاد. اما شهروندان اسراییلی که اقدام دولت نتانیاهو را تاکتیکی تاخیری برای خاموش کردن اعتراضات می‌دانند، شنبه شب بار دیگر به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را به اقدام‌های دولت راست‌گرای افراطی اعلام کنند.

براساس اعلام برگزارکنندگان راهپیمایی‌ها، بیش از ۴۵۰ هزار نفر از معترضان اسراییلی در ۱۰۰ نقطه ازجمله در تل‌آویو و قدس اشغالی تجمع کردند. معترضان علاوه بر پرچم‌های اسراییل در این تظاهرات پرچم‌ها امریکا را هم به اهتزاز درآوردند.

دیدگاهتان را بنویسید