رشد ۱۰۰درصدی تخصیص عوارض شهرداری‌ها خراسان رضوی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت:تخصیص عوارض شهرداری‌ها در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش اعتمادساز، احمدرضا مدبرنیا اظهارداشت: تعداد اظهارنامه‌های ارائه شده و فرم تبصره ماده 100ق.م.م بیش از 394 هزار فقره است که 78درصد از مودیان از فرم تبصره ماده 100ق. م. م که مالیات مقطوع می باشد استفاده کرده و 22درصد نیز اظهارنامه ارسال کرده اند.

وی افزود: میزان مالیات ابرازی مودیان مالیاتی مشاغل امسال بیش از 21 هزار میلیارد ریال بوده که از رشد 3 برابری برخوردار بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: داده محوری و خوداظهاری مودیان موجب جهش درآمدهای مالیاتی شده که بیش از 95 درصد درآمدهای استان از محل مالیات تامین می‌شود.

مدبرنیا عنوان کرد: در 4 ماهه نخست امسال میزان وصولی درآمدهای مالیاتی استان 62 هزار و 577 میلیارد ریال بود در حالیکه میزان وصولی مالیات در مدت مشابه سال قبل 38 هزار و 645 میلیارد ریال بود که امسال از رشد 62 درصدی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به تشکیل اداره مبارزه با پولشوئی و فرار مالیاتی و رصد میدانی کارکنان این اداره، لذا افزایش میزان وصولی از محل مبارزه با فرار مالیاتی و دستیابی به منابع جدید، بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: یکی از سیاست‌های مهم این اداره کل، تکریم مودیان مالیاتی، حمایت از تولید و رعایت عدالت مالیاتی می‌باشد و افزایش وصولی، بدون فشار بر مودیان موجود بوده است.

مدبرنیا با اشاره به اینکه تخصیص عوارض شهرداری‌ها در 4 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 100 درصد رشد داشته است، بیان کرد: در 4 ماهه نخست امسال از محل مشارکت مردم شریف استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان به صورت مستقیم واریز شده است در صورتیکه در مدت مشابه سال قبل 8 هزار میلیارد ریال بوده که 100 درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اختصاص بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏ها و دهیاری ها راه را برای تامین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم کرده است، گفت: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه ای صرفا جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می گردد که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص می‌یابد، گفت: یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان مالیات سلامت به پوشش درمان افراد ساکن در روستاها و شهرها و جامعه عشایری، تکمیل و تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه ‌نیافته، ارتقای سطح بیمه بیماران صعب ‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرها به وزارت بهداشت و درمان تخصیص می‌یابد که نقش موثری در طرح تحول سلامت ایفا کرده است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید