رشد اقتصادی خراسان رضوی از میانگین کشوری فراتر رفت

استاندار خراسان رضوی با اشاره به روند افزایشی رشد اقتصادی در دولت سیزدهم گفت: طبق اعلام مرکز آمار کشور در سال ١۴٠١ میانگین رشد اقتصادی دولت ٣.٣ درصد بوده که این میزان در خراسان رضوی بالاتر و ۴.۴ درصد گزارش شده است.

به گزارش اعتمادساز، یعقوبعلی نظری اظهار کرد: دولت سیزدهم کشور را با ۵٠ همت (هزار میلیارد تومان) بدهی تحویل گرفت که ماهانه حدود ١٢ همت از این مبلغ تسویه می شود.

وی افزود: این در حالی است که صادرات نفت در کمترین حد و کمتر از یک میلیون بشکه در روز انجام می شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از سوی دیگر معطلی کشور در موضوع برجام تصمیم گیری در کشور را دچار مشکل کرده بود و تورم بالایی نیز در کشور ایجاد شده بود.

نظری اضافه کرد: بی ثباتی در بازار سرمایه، مسکن و عدم پرداخت به این موضوع مهم، ارتباط ضعیف با کشورهای همسایه و منطقه و رشد اقتصادی صفر و منفی در سالهای پایانی دولت دوازدهم از چالشهای موجود بود.

وی گفت: دولت سیزدهم قول تامین چهار میلیون واحد مسکونی را داد و اشتغالزایی و گسترش ارتباط بین المللی از دیگر اولویت‌های دولت مردمی است و تاکنون اقدامات خوبی در این مسیر صورت گرفته است.

خراسان رضوی رتبه اول افتتاح طرحهای هفته دولت در سطح کشور

استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: این استان با افتتاح و کلنگ زنی ۲ هزار و ۹۰۰ طرح در هفته دولت از لحاظ تعداد طرح رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده است.

نظری افزود: افزایش ٣۵٩ مگاواتی تولید برق در استان، رشد ٣.۵ برابری سرمایه گذاری خارجی، ایجاد ١٠۶ هزار اشتغال خالص، احیای ٣۵٠ کارخانه تعطیل شده از شاخص های توسعه ای استان در دولت سیزدهم است.

وی خاطر نشان کرد: رشد ۴٣ درصدی ترانزیت و تامین حدود ٢ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در خراسان رضوی است.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید