رتبه دوم مقابله با فرار مالیاتی کشور متعلق به خراسان رضوی است

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: مقابله با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان فاقد سابقه و پرونده از مهمترین برنامه‌های پیش روی این سازمان به شمار می رود که در این زمینه خراسان رضوی رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.

به گزارش اعتمادساز، شاکر رضا مریدی روز چهارشنبه در سفر به تایباد افزود: یکی از اصلی ترین رویکردهای سازمان امور مالیاتی حمایت از فعالان اقتصادی شناسنامه دار بویژه مشاغل خرد است که در این حوزه دستاوردهای خوبی در سطح کشور به دست آمده است.

وی با بیان اینکه مالیات و پرداخت آن یک برنامه مهم برای دولت است، اظهار کرد: همه ساله از محل اعتبارات ارزش افزوده که ۹ درصد است، چهار درصد به حساب خزانه، چهار درصد به حساب شهرداری ها و دهیاری ها و یک درصد به حساب حوزه سلامت استان خراسان رضوی واریز می شود.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی به منابع درآمدی پرداخت مالیات و وصول آن در شهرستانهای استان اشاره کرد و ادامه داد: شهرستانهای خواف، سرخس و مشهد در بخش منابع درآمدی مالیات در خراسان رضوی جایگاه خوبی را از آن خود کرده اند.

وی گفت: با توجه به الکترونیکی شدن خدمات و برنامه های سازمان امور مالیاتی، امسال ۹۹ درصد مودیان مالیاتی خراسان رضوی در مهلت قانونی اظهار نامه های مالیاتی خود را ارائه کردند.

مریدی به بسته های حمایتی دولت برای فعالان اقتصادی در مناطق مرزی و محروم اشاره کرد و بیان داشت: ارائه خدمات به ساکنان مناطق محروم از دیگر سیاست های سازمان امور مالیاتی است، بطوریکه هرگونه سرمایه گذاری در مناطق محروم و مرزی برای سرمایه گذاران ۱۰ سال معافیت مالیاتی را دربر دارد و همچنین سرمایه گذاری در مناطق ویژه و شهرکهای صنعتی این مناطق منجر به معافیت مالیاتی برای فعالان اقتصادی تا ۱۳ سال می شود.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه از محل درآمدهای مالیاتی خراسان رضوی، ۴۹۶ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان تایباد پرداخت شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۴۱ درصد رشد داشته است.

درآمد دولت شامل وجوه مالیاتی و غیرمالیاتی است که درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارایه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند که این درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود. از جمله این موارد می توان به برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون اشاره کرد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید