رایزنی وزیران خارجه امریکا و قطر درباره افغانستان در مونیخ

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی، وزیر امور خارجه و معاون نخست‌وزیر قطر دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، دو طرف در این دیدار که روز جمعه (۲۹ دلو) انجام شده است که در مورد وضعیت افغانستان، تنش‌ها در اوکراین و نیز مذاکرات هسته‌ای بین ایران و امریکا گفت‌وگو کرده است.

وزیر خارجه امریکا از «سخاوت‌مندی و تمایل مستمر» قطر برای مشارکت در تلاش‌های امریکا برای کمک به مردم افغانستان قدردانی کرده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه قطر، در توییتی نوشته است که در این دیدارها درباره بحران اوکراین و کمک‌های قطر با تلا‌ش‌های دیپلماتیک در افغانستان گفت‌وگو شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا نیز در توییتی نوشت که دیدار سازنده‌ای با همتای قطری خود داشته است و در مورد بحرانی که روسیه ایجاد کرده و نیاز فوری به کاهش تنش‌ها بحث کرده است. او افزوده است که از کمک‌های قطر به افغانستان نیز تشکری کرده است.

پیش از دیدار، وزیر خارجه قطر پیشنهاد گفت‌وگو در مورد افغانستان را مطرح کرده است. وزیر خارجه امریکا نیز قطر را از متحدان ارزش‌مند امریکا خوانده و از کارهایی که این کشور در افغانستان انجام داده به نیکویی یاد کرده و از آن سپاس‌گزاری کرده است.

قطر روابط نزدیک با حاکمان کنونی در کابل دارد. امریکا عملیات تخلیه را پس از ۳۱ آگست به کمک قطر اجرا می‌کرد. پیش‌تر گزارش شده بود که قطر حافظ منافع امریکا در افغانستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید