رئیس سابق سیا: کاخ سفید تصمیم به بازگشایی سفارت خود در افغانستان ندارد

رئیس سابق سیا و فرمانده پیشین نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان اظهار داشت که کاخ سفید تصمیم به بازگشایی سفارت خود در افغانستان ندارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دیوید پترائوس» رئیس سابق سیا و فرمانده پیشین نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت: آمریکا تصمیم ندارد سفارت خود را در افغانستان بازگشایی کند، یا احتمالا بار دیگر در این کشور فعال شود.

پترائوس به «صدای آمریکا» گفت: حتی اگر واشنگتن رهبری طالبان را به رسمیت بشناسد، با این وجود هم آمریکا سفارت خود در کابل را بازگشایی نخواهد کرد.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان و خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از آن کشور، سفارت آمریکا از کابل به قطر منتقل شد و براساس توافقی که چندی پیش میان واشنگتن و دوحه امضا شد، قطر مسئول نمایندگی از منافع آمریکا در افغانستان شد.

پترائوس با اشاره به بحران انسانی در افغانستان گفت که این مساعدت‌ها باید به گونه‌ای فراهم شود که «به دست طالبان نرسد و یا موضع آن‌ها را تقویت نکند».

وی با اظهار اینکه طالبان خواسته‌های جامعه بین‌الملل را نمی‌پذیرد، تاکید کرد: طالبان هیچ تعهدی به این مسایل نشان نداده‌اند، بنابراین واضح است که ما نمی‌خواهیم آنها را به رسمیت بشناسیم

دیدگاهتان را بنویسید