رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد مطرح کرد بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران نسبت به بازار خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: زمانی که سرمایه‌گذاران نسبت به بازار خودرو بی اعتماد شده و سرمایه‌های خود را از بازار خارج کردند، بازار خودرو در رکود کامل قرار گرفت و تا زمانی که سرمایه‌گذاران به بازار خودرو اعتماد نکنند و سرمایه‌های خود را دوباره وارد بازار نکنند، بازار همچنان راکد خواهد بود.

به گزارش اعتمادساز، حسین حسینی در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهارکرد: بازار خودرو همچنان راکد بوده و خرید و فروشی انجام نمی‌شود. طی هفته گذشته به دلیل نوسانات قیمت دلار، بازار خودرو تکانی خورده و معاملاتی انجام شد اما هیچ افزایش قیمتی در بازار ایجاد نشده و بازار دوباره به حالت اولیه برگشت.

وی در خصوص آزادسازی ۴۰۰۰ خودرو کشف‌شده در پارکینگ ایران خودرو در بینالود و تاثیر آن بر بازار خودرو افزود: ورود خودروهای احتکار شده به بازار تاثیری در کاهش قیمت خودرو نخواهد داشت زیرا این خودروها از یک شرکت خاص بوده و آزادسازی تنها ۴۰۰۰ خودرو در این کشور با این وسعت و جمعیت، قطره‌ای در مقابل دریا است و نمی‌توان گفت که قیمت‌ها را کاهش می‌دهد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد ادامه داد: آزادسازی خودروهای احتکار شده تنها به نفع مردمی است که برای خرید عجله دارند اما سبب چالشی در بازار و کاهش قیمت‌ها نخواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: زمانی که سرمایه‌گذاران نسبت به بازار خودرو بی اعتماد شده و سرمایه‌های خود را از بازار خارج کردند، بازار خودرو در رکود کامل قرار گرفت و تا زمانی که سرمایه‌گذاران به بازار خودرو اعتماد نکنند و سرمایه‌های خود را دوباره وارد بازار نکنند، بازار همچنان راکد خواهد بود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت خودروهای خارجی بالای ۴ میلیارد تومان حدود ۶۰ درصد و قیمت خودروهای داخلی ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد در خصوص واردات خودروهای کارکرده عنوان کرد: خودروهای کارکرده هنوز وارد بازار نشده و تاکنون خرید و فروشی از این خودروها در بازار گزارش نشده است.

حسینی در خصوص سامانه استعلام سوابق و اصالت خودرو که چند روز پیش رونمایی شد، بیان کرد: تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای به ما اعلام نشده است اما هر چیزی که به صورت کارشناسی شده تایید شود، قطعا به نفع مردم است.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید