دیپلمات عالی اتحادیه اروپا در مسکو؛ مذاکرات امنیتی در دستور کار

همزمان با تحولات مرتبط با اوکراین و تنش جاری میان روسیه با ناتو و غرب، انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) در توئیتی از سفرش به مسکو برای رایزنی در خصوص روابط مسکو-بروکسل خبر داد.

به گزارش ایرنا، انریکه مورا که روزها و هفته های گذشته و همزمان با روند گفت و گوهای ایران و گروه ۱+۴، به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در وین حضور داشت، عازم روسیه شده تا در خصوص مسائل مرتبط با امنیت اروپا و روابط دوجانبه روسیه و اتحادیه اروپا با مقامات مسکو رایزنی کند.

در همین حال، جوسپ بورل گفته است که اتحادیه اروپا قصدی برای تحریم پیشگیرانه علیه روسیه ندارد اما در صورت هرگونه اقدام روسیه علیه اوکراین، وارد عمل خواهد شد.

اوکراین، آمریکا، ناتو و برخی اعضای اتحادیه اروپا مدعی هستند که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد. مسکو بارها به صراحت این ادعا را قویا تکذیب کرده است.

طبق اعلام برخی رسانه رسانه ها، انریکه مورا بعد از رایزنی ها در مسکو، به وین بازخواهد گشت تا به روند مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ ملحق شود.

مورا اعلام کرده که از جمله برنامه های وی در سفر جاری به مسکو ، گفت و گو با مقامات روس در خصوص مسائلی است که حدود یک هفته پیش در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در فرانسه مطرح شد.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا هفته پیش در نشستی مشترک و غیررسمی در فرانسه مسائل مرتبط با امنیت مناطق شرقی اروپا، مسائل مرتبط با اوکراین، اختلافات با روسیه درباره اوکراین و روابط این اتحادیه با روسیه و چین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

دیدگاهتان را بنویسید