دیپلمات آمریکایی: همزمان به اوکراین و موضوع هسته‌ای ایران رسیدگی می‌کنیم

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس کشورش علیه برنامه هسته ای ایران گفت، آمریکا ما هم به موضوع اوکراین رسیدگی می کند و هم مساله هسته‌ای ایران را در دستورکار دارد.

به گزارش ایسنا، توماس نایدس سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی فلسطین طی سخنرانی خود در کنفرانس سالانه موسسه مطالعات امنیت ملی به طرح ادعاهایی علیه برنامه هسته ای کشورمان پرداخت.

به نوشته روزنامه اورشلیم پست، توماس نایدس گفت: رئیس جمهور بایدن به طور روشن و شفاف مشخص کرده است که به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد. رئیس شورای امنیت اسرائیل هر روز با کاخ سفید در این باره صحبت می کند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ما در حال حاضر روی موضوع روسیه و اوکراین متمرکز هستیم اما به طور همزمان نیز روی این تمرکز کرده ایم که اطمینان یابیم، ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نکند.

این دیپلمات آمریکایی افزود: واشنگتن و مقامات (کشورهای) خاورمیانه به طور مرتب و روزانه با مذاکره کنندگان هسته ای درباره روند مذاکرات وین گفت وگو می کند.

نایدس در بخش دیگری از صحبت های خود وجود اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر مذاکرات وین که در آن، واشنگتن خواهان توافق با ایران و نخست وزیر رژیم صهیونیستی مخالف آن است را رد نکرد و گفت که او و مقامات واشنگتن مستقیماً و بی پرده اسرائیل را در جریان مذاکرات قرار می دهند.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی در حالی به طور مکرر درباره دستیابی ایران به سلاح هسته ای و ممانعت از آن صحبت می کنند که جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که ماهیت برنامه هسته ای کشورمان کاملاً صلح آمیز است و سلاح هسته ای هیچ جایی در دکترین دفاعی آن ندارد.

اما آمریکایی‌ها با تکرار ادعاهای بی اساس و واهی خود تلاش دارند فشار روانی بر ایران را برای دستیابی به اهداف خود افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید