دنبال رفع مشکلات صادرات محصولات کشاورزی هستیم

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران گفت: یکی از فضاهایی که اتاق بازرگانی تهران و ایران به صورت جدی  بر روی آن کار می‌‌کند، بحث صادرات محصولات کشاورزی است.

به گزارش اعتمادساز، عطاءالله اشرفی اصفهانی در حاشیه برگزاری دو نمایشگاه تخصصی در حوزه نهاده‌های کشاورزی و آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال یکی از بزرگترین دغدغه‌های کشاورزی ما آب است که امیدوارم با رحمت الهی در حوزه آب، ما بتوانیم در جای جای ایران عزیزمان بارندگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم سال 1403 را سالی خاص برای تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی کشورمان آغاز کنیم، می‌توانیم فرآورده‌هایی با کیفیت و سالم را در اختیار شهروندان و تمام مردم کشورمان قرار دهیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران با اشاره به آن که کشور ما با چهار اقلیم از تنوع محصولات بسیار بالایی برخوردار است، عنوان کرد: ما می‌توانیم در منطقه بخصوص در منطقه GCC  بازارهای بسیار خوبی داشته باشیم که امسال با کشورهای مختلفی مانند هند، چین، روسیه و برخی کشورهای اطراف توانسته‌ایم در حوزه صادرات محصولات کشاورزی مشکلاتی که بود را برطرف سازیم.

اشرفی اصفهانی در خصوص این دو نمایشگاه تخصصی تصریح کرد: نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی خراسان رضوی با قدمت چند دهه‌ای که دارد، جز مهم‌ترین نمایشگاه‌های استانی است که خوشبختانه مانند هر سال، امسال نیز بسیار پرشور و با حضور شرکت‌های واردکننده، توزیع‌کننده و تولیدکننده برگزار شده است.

وی ادامه داد: شور و اشتیاق  بازدیدکنندگان از این نمایشگاه نشان می‌دهد که فعالان حوزه کشاورزی علاقه بسیاری دارند که از آخرین دستاوردهایی که در حوزه کشاورزی رونمایی شده است، اطلاعات کافی را به دست بیاورند که این نشانه اشتیاق و بلوغ در حوزه کشاورزی است که جا دارد به تک تک شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه تبریک گفت.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران تاکیدکرد: با توجه به اینکه در حوزه کشاورزی خراسان رضوی محصول استراتژیکی مانند زعفران را دارد و از طرفی به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در سطح دنیا هستیم. به طور قطع هرگاه نام زغفران در دنیا آورده شود جایگاه مشهد و خراسان نیز در تولید این محصول مزیت دار یادآوری می‌شود که امیدوارم امسال نیز زعفران‌کاران ما با عملکرد بالایی بتوانند بازارهای صادراتی و همچنین ارزآوری خوبی را برای کشورمان داشته باشیم.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید