دفتر نمایندگی ویژه سرمایه‌گذاران خارجی فراجا در خراسان رضوی افتتاح شد

دفتر نمایندگی ویژه سرمایه‌گذاران خارجی فراجا سه شنبه شب با حضور رییس سازمان اطلاعات فراجا در خراسان رضوی(مشهد) افتتاح شد.

به گزارش اعتمادساز، رییس سازمان اطلاعات فراجا در آیین افتتاح این دفتر در مشهد با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری خارجی در کشور، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و با توجه به تاکیدات ایشان به اهمیت موضوعات اقتصادی، فراجا نیز به راهبردهای کلان اقتصادی از جمله سرمایه گذاری خارجی نگاه حمایتی و همکاری دارد.

سردار غلامرضا رضائیان با اشاره به وظایف دفتر ویژه سرمایه گذاری خارجی فراجا گفت: این طرح در تهران به خوبی جواب داده و موجب تسهیل و تسریع امور سرمایه گذاران شده است.

وی افزود: با توجه به تعداد سرمایه‌گذاران خارجی در خراسان رضوی، این استان دومین استانی است که این طرح در آن اجرا می شود و به مرور در سایر استانها نیز راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد : این دفتر خدمات خود را به سرمایه گذاران خارجی، فعالین اقتصادی خارجی و سرمایه‌گذاران داخلی که در امور اتباع و تبعه خارجی مشکلاتی دارند ارائه خواهد کرد و در راستای تسهیل و تسریع خدمات به سرمایه گذاران آمادگی دارد هرگونه خدمت اعم از خدمات مرتبط با صدور و تمدید گواهینامه، پلاک گذاری، تعویض پلاک و سایر مواردی که در حوزه فراجا برای این عزیزان وجود دارد را مورد رسیدگی قرار دهد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: در پی استقرار دفتر ویژه سرمایه گذاران خارجی نیروی انتظامی در سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، با پیشنهاد این اداره کل، اختیار ارائه خدمات موضوع آیین نامه ماده ۳۵ قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری در حوزه نیروی انتظامی به این استان واگذار شد.

سید حامد حسینی افزود: اقداماتی اعم از صدور مجوز اقامت، روادید و سایر خدمات قابل ارائه به سرمایه گذاران خارجی، خانواده سرمایه گذار و افراد تحت تکفل سرمایه گذار( پدر، مادر، خواهر، برادر)، مدیران، کارشناسان خارجی و بستگان درجه یک آنها و همچنین خدمات مشابه برای فعالان اقتصادی در مشهد به این دفتر ویژه تفویض شد.

وی ادامه‌داد: امروز با افتتاح این دفتر، سرمایه‌گذاران خارجی برای دریافت خدمات خود در حوزه فراجا دیگر به تهران نمی روند و با استقرار نمایندگان این سازمان در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، خدمات مورد نیاز سرمایه گذاران در استان ارائه خواهد شد.

حسینی بیان داشت: با توجه به رتبه اول استان در تعداد مجوزهای سرمایه گذاری خارجی و حجم بالای مراجعات سرمایه گذاران و اینکه بیش از ۷۰ درصد سرمایه گذاران در استان از اتباع کشورهای همسایه هستند، خراسان رضوی استانی دارای ظرفیت خاص بوده و سرمایه گذاران خارجی می‌توانند خدمات مندرج در ماده ۳۵ آیین نامه اجرایی قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاران خارجی را در استان دریافت نمایند.

وی افزود: به عنوان نمونه در هفت ماهه سالجاری بیش از هزار و ۶۰۰ پرونده اعطای خدمات مرتبط با اقامت تشکیل و خدمات مرتبط ارائه شده است.

این مسوول با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری در استان اظهار کرد: در هفت ماهه سال جاری ۴۲ طرح سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۷۷۰ میلیون دلار در استان به تصویب رسیده است که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به یک میلیارد دلار برسد.

در ادامه این نشست دفتر نمایندگی ویژه سرمایه گذاری خارجی فراجا در محل اداره کل امور اقتصادی ودارایی خراسان رضوی واقع در بلوار خیام جنوبی بصورت رسمی افتتاح شد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید