دستگاه قضا مشکل مجتمع کشت و صنعت جوین خراسان رضوی را برطرف کرد

تدابیر مجموعه قضایی استان خراسان رضوی منجر به حل مشکل مجتمع کشت و صنعت جوین خراسان رضوی شد.

به گزارش اعتمادساز به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی در روز سه شنبه، متعاقب تشکیل پرونده ای در زمینه حل اختلافات موجود با موضوع کشت و صنعت جوین به طرفیت بخش خصوصی و عمومی و صدور آرای قضایی و اجرا نشدن حکم به دلیل وجود اختلافات متعدد بین طرفین و لزوم رعایت مصالح عامه با هدف حفظ حقوق بیت المال نشست هایی برگزار شد.

پس از برگزاری جلسات متعدد و اقدامات میدانی ضروری با دستور رییس کل دادگستری خراسان رضوی مبنی بر اجرای توافقات انجام شده بین طرفین، مشکل اجرای رأی صادره حل شد.

این اختلاف بر سر مالکیت حدود سه هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان جوین و ۳۲ حلقه چاه عمیق در مناطق اسفراین و “سنخواست” خراسان شمالی بود که پس از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی، درخواست طرفین و دستور داده شده، قاضی ویژه ای برای رسیدگی به موضوع توسط ریاست وقت قوه قضاییه در مرکز استان تعیین و در سال ۱۳۷۷ رأی صادر شده بود.

این در حالی بود که اختلافات موجود، مانع از اجرای رأی صادره می شد و در نهایت هیأت مرکب از طرفین و دستگاه قضایی و جمعی از کارشناسان تشکیل شد، تا نظریه ای برای حل اختلاف ارائه شود.

سرانجام مقرر شد مسأله در حضور رییس کل دادگستری خراسان رضوی طرح شده و مورد بررسی قرار گیرد که در نهایت با دستور وی ظرف مدت کوتاهی مقدمات اجرای رأی آماده و رای صادره به مرحله اجرا درآمد.

بر این اساس با مدیریت مجموعه قضایی استان در این پرونده از خلع ید مقادیر قابل توجهی از ابنیه شامل ۱۴۴ واحد مسکونی، کارخانه قند جوین، کارخانه اسید سیتریک و تصفیه فاضلاب، چند دامپروری و مرغداری، سردخانه و ساختمان باغی، کارخانه خوراک دام و بوجاری، ۲۱ حلقه چاه عمیق و شبکه آبیاری، باغ های درختان مثمر، دانشکده علمی کاربردی و همچنین اخلال در تولید و بیکاری ناگزیر تعداد قابل توجهی نیروی کار پیشگیری شد

مجتمع کشت و صنعت جوین محصولات متنوعی همچون چغندر قند، گوشت قرمز و سفید، گندم و جو، کلزا، علوفه و ذرت، بذرهای بوجاری شده، نهال های مثمر و غیرمثمر، میوه های دانه دار، دام و طیور، شیر، خوراک دام و کود تولید می کند و تعداد قابل توجهی نیروی کار در این مجموعه مشغول هستند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید