دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به نخستین دستگاه پیشرفته درمان سرطان شد

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین دستگاه پیشرفته «شتاب دهنده خطی انرژی بالا» با ارزش یک هزار میلیارد ریال برای درمان بیماران سرطانی به این دانشگاه تعلق گرفت.

به گزارش اعتمادساز، دکتر محمد دهقانی روز سه شنبه با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به سرطان و لزوم درمان به موقع این بیماران افزود: این دستگاه با پیگیری‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق هیأت امنای صرفه جویی ارزی خریداری شده است که بزودی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد نصب می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا توسط شرکت‌های معتبر بین‌المللی در تولید دستگاه‌های رادیوتراپی تولید شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دستگاه با تکنولوژی پیشرفته، روش‌های رادیوتراپی ساده و پیچیده را برای درمان انواع سرطان ارائه می‌دهد.

وی افزود: با راه اندازی این دستگاه، هزینه های درمان سرطان در بخش دولتی کاهش می‌یابد و با اضافه شدن آن به چرخه درمان، سرعت عمل تصویربرداری و پذیرش بیماران افزایش یافته و زمان انتظار بیماران نیز به بیش از ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

دکتر دهقانی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنان به دنبال افزایش دستگاه‌های رادیوتراپی در مراکز درمانی دولتی است، ادامه داد: هم اکنون ۲ دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالای دیگر برای بیمارستان‌های شهید هاشمی‌نژاد و امام رضا(ع) مشهد درخواست داده شده است.

بیمارستان امام رضا به عنوان بزرگترین مرکز درمانی کشور دارای یک هزار و ۸۳۰ تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران است. ۳۰۰ استاد دانشگاه و روزانه هزار دانشجوی بالینی در این بیمارستان مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید