دانشجویان برتر دانشگاه فردوسی مشهد جذب شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شوند

مسوول انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: طبق هماهنگی های انجام گرفته با صنایع خراسان رضوی، دانشجویان برتر دانشگاه فردوسی مشهد می توانند در شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی جذب شوند.

به گزارش اعتمادساز، سید علی موسوی مشهدی افزود: طبق هماهنگی های انجام گرفته، شرکت های صنعتی بزرگ مشهد از میان دانشجویان علاقمند به عرصه کار دانشگاه فردوسی مشهد، استخدام می کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در ۶ ماه اخیر شرکت های دانش بنیان و صنعتی مشهد ۲ هزار و ۹۰۰ رزومه از دانشجویان علاقه مند دریافت کرده اند و تاکنون ۴۴۰ نفر از این طریق وارد بازار کار شده اند.

مسوول انجمن های علمی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: همچنین در راستای تقویت همکاری بین دانشگاه و صنعت، به همت این انجمن نمایشگاه فرصت های شغلی در مشهد برگزار شد و در آنجا، نمایندگان شرکت های صنعتی و دانش بنیان از نزدیک با دانشجویان علاقه مند ارتباط گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون هزار و ۱۰۰ فعالیت از سوی انجمن های علمی دانشگاه فردوسی در سامانه وزارت علوم به ثبت رسیده است که این فعالیت ها ۷۵ درصد اقدامات علمی این دانشگاه را تشکیل می‌دهد.

موسوی مشهدی اضافه کرد: حضور خودروی “رهام” در مسابقات فرمول یک دانشجویان جهان در ایتالیا، ساخت دستگاه آب شیرین کن و برگزاری بزرگداشت تکریم مقام استاد از مهمترین اقدامات علمی انجمن بوده است.

دانشگاه فردوسی مشهد با ۱۳ دانشکده، هفت پژوهشکده، ۱۳ خوابگاه، کتابخانه مرکزی، ساختمانهای اداری، تاسیسات و محوطه‌های ورزشی و فضای سبز در گستره ۳۰۰ هکتاری در جنوب غربی کلانشهر مشهد واقع شده است.

این دانشگاه که در سال ۱۳۲۸ تاسیس شد، سومین دانشگاه باسابقه ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز است.

هم اینک ۴۳۵ رشته و مقطع تحصیلی در ۶۳ گروه آموزشی در دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه ۲۴ هزار دانشجو تحصیل می‌کنندکه بیش از چهار هزار نفر آنان در مقطع دکتری، هشت هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید