دادستان عمومی و انقلاب قوچان عنوان کرد؛ نیاز ۳۰ میلیارد تومانی زندانیان جرایم غیر عمد در قوچان برای آزادی

دادستان عمومی و انقلاب قوچان گفت: ۲۴ زندانی جرایم غیر عمد، مهریه و محکومان مالی در این شهرستان برای آزادی از بند به ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارند.

به گزارش اعتمادساز، حسن همتی فر صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گل‌ریزان یک آئین ایرانی از قدیم بوده که در اسلام نیز به آن تأکیداتی شده است و تلاش‌های زیادی برای آزادی زندانیان کشیده می‌شود و مهم‌ترین شاخصه در جشن گلریزانکمک‌ها مقام معظم رهبری به این مراسم به شمار می‌رود.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با بیان اینکه سال گذشته ۷۷ زندانی جرایم غیرعمد، محکومین مالی و مهریه این شهرستان با کمک‌های خیرین و کسب رضایت شکات از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند، گفت: امسال نیز ۲۴ زندانی در این حوزه برای آزادی از بند به ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارند که میزان بدهی‌ها از ۴۰ میلیون تومان تا ۷ میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: به‌غیراز ۷۷ زندانی آزادشده، با کمک‌های مددکاران زندان این شهرستان و انجمن حمایت از زندانیان هم رضایت ۳۵۲ شاکی را اخذ کردند و این باعث شد تا ۱۱۳ زندانی به آغوش خانواده برگردند.

همتی فر یکی از کارهای خوب در زندان را پیگیری و رها نکردن مددجویان پس از آزادی دانست و خاطرنشان کرد: طی سال گذشته علاوه بر کمک‌های انجام‌شده، به حدود ۹۰ نفر نیز تسهیلات اعطاشده است.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان ادامه داد: قریب به ۷۰۰ میلیون تومان بسته‌های معیشتی طی سال گذشته به خانواده‌های زندانیان این شهرستان توسط انجمن حمایت اعطاشده و در کمک‌هایی نظیر لوازم‌التحریر، کمک‌هزینه تحصیلی، البسه و پوشاک و… نیز ۴ میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان هزینه انجام‌شده است.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید