خیران سلامت ۶۲ میلیارد ریال در بیمارستان قائم مشهد هزینه کردند

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمارستان قائم (عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خیران سلامت پارسال نزدیک به ۶۲ میلیارد ریال را صرف هزینه‌های درمانی، عمرانی و پشتیبانی در بخش‌های مختلف این بیمارستان کرده‌اند.

به گزارش اعتمادساز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر حسین محسن‌زاده روز شنبه پیرامون فعالیت‌های واحد خیریه مشارکت های مردمی این مرکز افزود: طبق این گزارش هزینه‌های مختلفی از سوی خیران نیک اندیش در بخش‌های مختلف از جمله کمک هزینه‌های درمان بیماران، هزینه‌های دارو، درمان و پروتز شامل هزینه‌های «شانت مغزی، پک گاستروسکوپی، کیسه کولستومی، سوند، مش بیمار، آلبومین و اسکن بیماران» صرف شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت برای تامین تجهیزات غیرپزشکی شامل دستگاههای مختلف در درمان و تشخیص بیماریهای مختلف نظیر «برونکوسکپی» (بیماریهای تنفسی و ریوی)، تعمیر تجهیزات بیمارستانی از جمله تعمیر پمپ تشک مواج و تعمیر پرینتر و سرویس دستگاه ضدعفونی کننده دست هزینه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمارستان قائم (عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی برای تجهیزات غیرپزشکی شامل سه دستگاه اسپیلت دیواری سرد و گرم، یک دستگاه تخت آی.سی.یو و سی.سی.یو الکتریکی، ۶ عدد آب سردکن، ۲۲ عدد صندلی و هزینه‌های اقدامات عمرانی از جمله احداث محل انتظار همراهان بیمار هزینه شده است.

محسن‌زاده افزود: همچنین در این مدت هزینه خرید پرده‌های بخش زایشگاه، تهیه اقلام معیشتی و ارزاقی و موارد متفرقه به انضمام کمک هزینه کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان توسط خیران سلامت انجام شده است.

بیمارستان هزار تختخوابی قائم (عج) یکی از دو بیمارستان بزرگ آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که به عنوان مجهزترین و تنها مرکز مغز و اعصاب در شمال شرق کشور شناخته می شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید