خیران سلامت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به علوم پزشکی نیشابور کمک کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: خیران حوزه سلامت از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به طرحهای بهداشتی و درمانی این دانشگاه کمک کردند.

به گزارش اعتمادساز، دکتر مجید درودی افزود: کمکهای خیرین سلامت به حوزه سلامت نیشابور در چهار شاخه شامل «حبه زمین» یا اهدای زمین، «مشارکت در ساخت»، «ساخت ۵۰ درصدی» و «کمک به خرید تجهیزات» هزینه شده است.

وی بیان کرد: در این راستا تاکنون ۲ هکتار زمین برای ساخت مرکز درمان شهر خرو، هزار و ۱۰۰ متر زمین برای ساخت کلینیک تخصصی امام حسین (ع)، چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت حاجی آباد و پایگاه سلامت خرو و خانه بهداشت روستای ده‌حلاج توسط خیران سلامت اهدا شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: خیران سلامت طی این مدت در ساخت و راه اندازی پایگاه‌های اورژانس فدیشه، اردمه و پایگاه سلامت درود مشارکت داشته اند و همچنین تجهیزاتی مانند الکتروشوک، دستگاه ای.کی.جی و غیره خریداری کرده اند.

وی گفت: در قالب شاخه کمک ۵۰ درصدی خیران سلامت که شامل ۵۰ درصد تعهد ساخت توسط خیر و ۵۰ درصد توسط دولت است، می توان به ساخت دانشکده پزشکی با حدود هفت هزار متر مربع و ساخت مرکز درمان سرطان اشاره کرد.

درودی در ادامه بیان کرد: برای احداث مرکز سرطان و دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور رایزنی شده و به زودی احداث این طرحها در دستور کار خواهد گرفت، همچنین طرح توسعه اورژانس بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور نیز با اخذ اعتباراتی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز خواهد شد.

وی گفت: نگاه ما در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نگاهی پیشگیرانه و پژوهشی است و مطالعات «کهورت» و غربالگری و ثبت بیماریها در فاز دوم اجرا قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با بیان اهمیت و ضرورت تامین نیازهای رفاهی و فرهنگی دانشجویان افزود: هدف ما بسط و گسترش نقشه علمی جدید برای دانشگاه در کشور است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به طور جد به دنبال مطالبه‌گری است و در حوزه آموزش موفق به مستقل شدن رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده است که با کمک خیر سلامت مهندس وکیلی، دانشکده پزشکی در هفت هزار متر تاسیس خواهد شد.

درودی افزود: همچنین اخذ رشته زیست فناوری پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد از دیگر دستاوردهای این دانشگاه در حوزه آموزش است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی نیشابور موفق به کسب بالاترین رتبه استان خراسان رضوی در پویش ملی سلامت شده است، افزود: غربالگری بالای ۹۵ درصد جمعیت تحت پوشش افتخاری دیگر در حوزه بهداشت این دانشگاه است.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور واقع در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خدمات بهداشتی و درمانی را در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به جمعیتی ۵۸۰ هزار نفری ارائه می‌کند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید