خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن در گناباد مشکل‌ساز شد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد گفت: خرید و فروش هر گونه امتیاز نهضت ملی مسکن در این شهرستان غیر قانونی است، اکنون تشدید این مساله به معضل مهم در گناباد تبدیل شده است.

به گزارش اعتمادساز، ناصر چیتگر افزود:‌ خرید و فروش امتیاز زمین های نهضت ملی مسکن در گناباد تخلف است که با خریدار و فروشنده با دستور مراجع قضایی برخورد قانونی می شود.

وی با هشدار نسبت به افزایش خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن در گناباد تصریح کرد: بنیاد مسکن به عنوان دستگاه متولی هر گونه قرارداد منعقد شده در این زمینه را فسخ و باطل می کند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد اظهار کرد: برخورد سلیقه ای و صدور قراردادهای بدون ضابطه و بدون رعایت موازین قانونی در افزایش قیمت زمین و مسکن و اجاره بهای واحدهای مسکونی این شهرستان موثر است.

وی گفت:‌ به طور مثال در یک روستا ۴۰ واحد مسکونی و هر واحد با چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال احداث شد، در حالیکه هنوز این واحد ها به متقاضیان تحویل داده نشده است، قیمت هر واحد در بازار به ۱۳ میلیارد ریال افزایش یافت که برخی از دست اندرکاران معاملات مسکن در این نرخ گذاری و افزایش قیمت نقش دارند.

چیتگر افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی را از دیگر معضلات مهم مردم در گناباد ذکر کرد و افزود: از مراجع قضایی و دادستان عمومی و انقلاب گناباد خواسته می شود تا با افزایش نظارتها با متخلفان در معاملات املاک به صورت جدی برخورد کنتد.

زمین‌های رها شده باید تعیین تکلیف شوند

نایب رییس شورای اسلامی شهر گناباد هم گفت:‌ زمینهایی رها شده در محدوده کاربری مسکونی این شهرستان باید در سه سال آینده تعیین تکلیف و احداث شوند، در غیر این صورت کاربری آنها حذف می شود.

محمد صابری با اشاره به اینکه رشد قیمت مسکن و اجاره بهای واحدهای مسکونی در گناباد از مشهد نیز بالاتر است، افزود: اتخاذ تصمیم هایی متناسب با اقتضائات منطقه ای، افزایش نظارتهای مسوولان، سرعت بخشی در تعیین تکلیف زمینهای رها شده و ملزم کردن مالکان آنها به دیوارکشی این زمینها از جمله راهکارهای کنترل قیمت مسکن در این شهرستان است.

خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن به عنوان اقدامی غیر قانونی به تازگی در سطح شهرستان گناباد افزایش یافته است، برخی از اشخاص و متصدیان خرید و فروش املاک با همکاری برخی از مالکان این واحدها، با قراردادهای صوری و بدون ضابطه زمینه افزایش قیمت آنها را فراهم کرده اند.

مسکن به عنوان یکی از ضرورتهای زندگی مردم و از جمله جوانان این روزها با تورم دست به گریبان است، از جمله در گناباد افزایش ۲ برابری قیمت زمین و اجاره بهای مسکن طی سال جاری به دغدغه مهم شهروندان تبدیل شده است.

وجود تعداد زیادی زمین کشاورزی و غیر قابل تغییر کاربری در داخل شهر گناباد و از طرفی قیمتهای کاذب توسط تعدادی افراد غیر متخصص و دلال در بازار زمین و مسکن موجب افزایش قیمت در بازار این شهرستان شده است.

کار به جایی رسید که امام جمعه گناباد سه هفته گذشته در خطبه های نماز جمعه به گرانی زمین و مسکن و افزایش ۲ تا سه برابری اجاره بهای واحدهای مسکونی در این شهرستان واکنش نشان داد و با اشاره به آنکه استمرار این معضل مشکلات زیادی برای مردم و جوانان ایجاد کرده است، توجه بیشتر مسوولان ذیربط به ریشه‌یابی و رفع این معضل را خواستار شد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب افزود: گرانی زمین و مسکن به هیچ عنوان شرعی و قانونی نیست و دادستان و شورای تامین شهرستان گناباد باید به فوریت به این مساله رسیدگی کنند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید