خراسان رضوی سال آینده هم با ناترازی آب و برق مواجه خواهد بود

رییس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق خراسان رضوی گفت: طبق بررسی‌های کارشناسانه سال آینده هم با ناترازی آب و برق مواجه خواهیم بود و برای رفع این ناترازی‌ها قبل از توسل به مراجع بالاتر باید با تشکل‌های کشاورزی نشست‌های منظمی برای یافتن راه‌های برون رفت از این مشکلات برگزار شود.

به گزارش اعتمادساز، علیرضا طاهری روز شنبه در نشست مدیریت توأمان آب و برق خراسان رضوی افزود: روشهای اصولی کنترل مصرف آب و برق در کشور به ویژه در خصوص آب‌های زیرزمینی در دنیا بی‌نظیر است و در استان مزیت بزرگی به نام تشکل‌های کشاورزی داریم که از این ظرفیت باید نهایت بهره را ببریم.

وی اضافه کرد: وجود همدلی و همراهی بین مدیران آب و برق خراسان رضوی باعث شده تا امسال با یک سوم میزان بارندگی نسبت به سال گذشته بتوانیم دوران اوج مصرف تابستان را به خوبی سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در خصوص مدیریت توامان آب و برق، خراسان رضوی، کانون توجه و لوکوموتیو مدیریت مصرف آب و برق در کشور است.

طاهری در خصوص تطبیق مجوزهای آب و برق نیز اظهار کرد: باید با تشکیل نشستهای منظم و با حضور کارشناسان آب و برق استان موضوع عدم تطبیق را یک بار برای همیشه حل کرد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در خصوص عدم تطبیق‌ مجوزهای آب و برق در استان ۹۸ درصد موارد حل شده و تنها ۲ درصد باقی مانده که از این نظر خراسان رضوی در کشور پیشتاز است.

غلامرضا ممدوحی افزود: با تشکیل نشستهای منظم هفتگی باقیمانده عدم تطبیق‌ها رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی نیز اظهار کرد: نگرانی هایی درخصوص وضعیت تامین برق در دوران اوج مصرف وجود دارد.

محسن ذبیحی افزود: ضروری است نشستهای تامین آب و برق طی سال آینده به طور منظم برگزار شود و استانداری و سایر دستگاه های مرتبط پای کار باشند.

میزان ناترازی برق کشور در سال گذشته به طور متوسط ۱۰ هزارمگاوات بود که حداکثر به ۱۲ هزار مگاوات در برخی مواقع رسید.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید