خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌های کشاورزی پیشگام است

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: نخستین نیروگاههای خورشیدی کشور برای تامین برق چاههای کشاورزی در خراسان رضوی نصب می‌شود و این استان پیشگام اجرای این طرح در کشور است.

به گزارش اعتمادساز، علیرضا خدابنده افزود: خراسان رضوی در راستای ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه های خورشیدی برای تامین برق چاه های کشاورزی، نصب این نیروگاه ها را به عنوان اولین استان و پیشرو در این طرح آغاز کرد.

وی بیان کرد: مدیریت بار در روزهای اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه های خورشیدی برای تأمین برق چاه های کشاورزی در استان خراسان رضوی است، در این راستا دارندگان چاه های کشاورزی می توانند با مراجعه به ادارات برق شهرستانها نسبت به ثبت نام برای دریافت پنل های خورشیدی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: یکی از استانهای پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه های خورشیدی خراسان رضوی است و تاکنون هزار و ۱۲۱ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۱۰.۵ مگاوات در استان نصب شده است.

به گفته وی، برنامه امسال نیز نصب حدود ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکان در خراسان رضوی است.

خدابنده اظهار کرد: به این منظور مقرر شده است با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیتهای نصب نیروگاه های خورشیدی برای چاههای کشاورزی، کمیته راهبری این نهضت در هر شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشستهای خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روزهای پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار گردد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: با اجرای نهضت نصب نیروگاه های خورشیدی برای چاه های کشاورزی گامی موثر در جهت کاهش ناترازی های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان عزیز برداشته تا رضایت این قشر ایثارگر نیز تأمین شود.

۲۱ هزار و ۸۱ مشترک از کل مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی را بخش کشاورزی تشکیل می دهد که بیشترین مصرف برق این استان را در سال گذشته به میزان سه میلیارد و ۶۲۸ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴.۱ درصد از کل مصرف برق مشترکین استان را داشتند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید