خرابی تجهیزات، عامل تعطیلی های متعدد تنها جایگاه گاز طبیعی خوشاب

تنها جایگاه گاز طبیعی شهرستان خوشاب همیشه با خرابی و اشکال روبه‌روست و مردم این منطقه مجبور می‌شوند که مسیرهای طولانی را طی نمایند و در شهرهای مجاور اقدام به سوختگیری نمایند.

به گزارش اعتمادساز، جایگاه گاز طبیعی شهرستان خوشاب که بیش از دوازده سال از راه اندازی آن می‌گذرد همیشه با خرابی و تعطیلی های متعدد مواجه بوده و باعث نارضایتی مردم شده است.

تحمل رنج مسافت های طولانی برای استفاده از گاز طبیعی و نارضایتی مردم

حسینی یکی از اهالی این منطقه با انتقاد از تعطیلی های مکرر این جایگاه اظهار کرد: با خرابی این جایگاه مجبوریم ۴۵کیلومتر را طی کنیم تا از جایگاه‌های سبزوار یا با طی ۶۰ کیلومتر از جایگاه‌های گاز نزدیک نیشابور استفاده نماییم.

وی افزود: برخی از نیروهایی که در این جایگاه سوخت به‌کارگیری می شوند، هیچ دوره تخصصی را نگذرانده‌اند که ممکن است حوادث تلخ و جبران ناپذیر رخ دهد.

این شهروند خوشابی ادامه داد: واگذاری این جایگاه به پیمانکار نیز نتوانست جلوی خرابی ها و تعطیلی مکرر آن را بگیرد، موضوعی که گلایه ها و نارضایتی هایی را به همراه دارد.

خرابی تجهیزات، عامل تعطیلی های متعدد تنها جایگاه گاز طبیعی خوشاب

شهردار شهر سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب در گفت و گو با خبرنگار فارس از سبزوار اظهار کرد: خرابی تجهیزات و نبود اعتبارات لازم، عامل تعطیلی های متعدد تنها جایگاه گاز طبیعی خوشاب است.

محمود حیدری افزود: در حال حاضر به دلیل خرابی یکی از قطعات جایگاه گاز طبیعی شهر سلطان آباد، برای تامین امنیت مردم، این جایگاه به مدت یک ماه تعطیل خواهد بود.

وی‌ اضافه‌کرد: به علت خرابی رادیات خنک کننده این جایگاه و عمر بالای آن، برای تعویض این قطعه به ۴میلیارد ریال اعتبار، نیاز داریم.

شهردار سلطان آباد بیان کرد: امکان تهیه این قطعه از بازار نیست و به دلیل بالا رفتن دمای هوا، در حال حاضر امکان بهره برداری از جایگاه CNG خوشاب، وجود ندارد.

محمود حیدری اضافه کرد: برای ساخت و خرید قطعه جدید این جایگاه، بعد از تامین بودجه به حداقل یک ماه زمان، نیاز خواهد بود.

گفتنی است، جایگاه گاز طبیعی خوشاب در حالی به بهره‌برداری رسیده است که از همان ابتدا بدون انباری و آب لوله‌کشی بوده و با آغاز بهره برداری، ماموران استاندارد و ایمنی شرکت نفت مدام با تذکر به مالک جایگاه گاز و گاه با وضع قوانین و شرایط جدید بهره‌برداری باعث تعطیلی این جایگاه شده‌اند و باعث نارضایتی جمعیت۳۵ هزار نفری شهرستان و هزاران مسافر بین‌راهی در این منطقه شده است.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید