خدمات پست بانک در ۷۰ درصد روستاهای خراسان رضوی ارائه می شود

مدیر شعب پست بانک خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۷۰ درصد روستاهای این استان زیر پوشش خدمات پست بانک قرار دارند و از افزون بر ۵۰ خدمت آن استفاده می‌کنند.

به گزارش اعتمادساز، مهرداد کندری روز سه شنبه در حاشیه سفر به شهرستان تایباد، افزود: ۵۵۱ باجه روستایی پست بانک، اکنون در این استان فعال است که ماهانه افزون بر ۶ میلیون تراکنش بانکی در آنها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه باجه های پستی بانک روستایی خراسان رضوی به لحاظ پوشش نقاط روستایی در سطح کشور رتبه نخست را از آن خود کرده است.

مدیر شعب پست بانک خراسان رضوی بیان کرد: شعب پست بانک یکی از بانکهای عامل دولتی در پرداخت تسهیلات تکلیفی به شمار می رود، از سال ۱۳۹۷ تاکنون در پنج فاز بیش از هزار و ۶۰۰ طرح کوچک و بزرگ در خراسان رضوی از سوی این بانک اجراء شده است.

وی با بیان اینکه نوبت انتظار پرداخت تسهیلات ازدواج در خراسان رضوی امسال به کمترین میزان خود نسبت به سال گذشته رسیده است، افزود: پست بانک به عنوان یک شبکه گسترده بانکی، با شعار حامی تولید و اشتغال و پیشگام در عرصه دیجیتال در بحث اشتغال پایدار، سعی می کند منابع اقتصادی مناطق روستایی را جذب و به چرخه اقتصادی وارد کند تا در توسعه خود این مناطق نقش بیشتری داشته باشد.

به گفته وی، در حال حاضر ۹۰ درصد باجه های روستایی پست بانک خراسان رضوی به دستگاههای خودپرداز مجهز شده اند.

کندری با اشاره به اینکه عدم انتقال اعتبارات دهیاری ها به باجه های روستایی یکی از مهمترین مشکلات پیش روی پست بانک در این مناطق است، اظهار کرد: با توجه به خدمات ارائه شده در سطح روستاها که این مهم خود دستاوردهای خوبی را برای نقاط محروم داشته، نیاز به حمایتهای مسوولان کشوری و استانی داریم.

وی با بیان اینکه پست بانک در خراسان رضوی ۱۹ شعبه دارد، گفت: قطع مراودات پرهزینه روستاییان به شهرها یکی از مهمترین رویکردهای پست بانک استان است و با این اقدام منابع اقتصادی بیشتری در همان مناطق روستایی هزینه می شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید