خدمات توانبخشی بیمه سلامت خراسان رضوی به معلولان ۱۱ برابر شد

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ارائه خدمات توانبخشی به توان‌خواهان و مددجویان بهزیستی زیر پوشش بیمه سلامت این استان در یک سال اخیر رشد ۱۱ برابری داشته است.

‏‏به گزارش اعتمادساز، دکتر محمد وجدانی افزود: در این راستا پوشش کدهای خدمتی به معلولان مانند گفتار درمانی و شنوایی سنجی از ۹ به ۹۹ کد رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای پوشش خدمات توانبخشی برای معلولان، ۷۰ درصد هزینه‌های خدمات درمانی آنان در بخش دولتی، غیردولتی و خیریه زیر پوشش بیمه سلامت ایران قرار گرفته است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: پوشش هزینه درمان کاشت حلزون شنوایی برای توان خواهان به عنوان خدمات جدید زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارد، همچنین ارائه خدمات درمانی به بیماران اوتیسم برای ۸۶۴ بیمار شناسایی شده در حال انجام است.‏‏

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان در سازمان بیمه سلامت ایران، هزینه‌های درمانی ۱۰۷ نوع بیماری در قالب این صندوق برای پنج هزار و ۱۱۶ نفر در بیمه سلامت خراسان رضوی پرونده تشکیل داده و بیش از ۳۹۷ میلیارد ریال برای هزینه های درمانی آنان پرداخت کرده است.

وجدانی افزود: تشکیل پرونده برای بیماران خاص و سخت درمان و نشان‌دار کردن آنان به منظور ایجاد تسهیل در دریافت خدمات از مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد یکی از اقدامات شاخص این اداره کل در ارائه خدمات به اینگونه بیماران است.

وی همچنین در خصوص افزایش خدمات دندانپزشکی به بیمه شدگان گفت: فلورایدتراپی تا ۱۰ سالگی، ترمیم دندان ۶، «فیشور سیلانت» دندان‌های ۶ و ۷ تا ۱۴ سالگی، کشیدن دندان‌های رویش یافته با ریشه آشکار، رادیوگرافی ساده و خدمات پیشگیری دهان و دندان، جرم گیری و ویزیت دندانپزشکی از جمله این خدمات است.

بیمه سلامت خراسان رضوی دارای چهار صندوق شامل صندوق روستاییان و عشایر، صندوق ایرانیان، صندوق کارمندان و صندوق سایر اقشار است.

هم اکنون ۱۴۰ هزار معلول تحت پوشش و دارای پرونده در اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نگهداری می شوند که خراسان رضوی از این حیث جزء استانهای رتبه دار کشور است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید