حمایت قضایی مانع از تعطیلی ۵۱۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی شد

معاون اجتماعی دادگستری خراسان رضوی گفت: مشکل ۵۱۰ واحد تولیدی در کمیسیون های حل اختلاف دادگستری استان طی ۹ ماه امسال برطرف شد.

به گزارش اعتمادساز به نقل از دادگستری خراسان رضوی، سیدامیر مرتضوی روز شنبه افزود: در راستای اجرایی شدن سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران در سال “رشد تولید و مهار تورم” ، تحقق اهداف پیش بینی شده و استمرار حمایت قضایی از سرمایه گذاری مشروع، طی ۹ ماه امسال در کمیسیون های حل اختلاف و حمایت قضایی از سرمایه گذاری مشروع اقدامات گسترده ای در سطح استان شد.

وی اضافه کرد: در این راستا ۶۹۶ نشست حل اختلاف برگزار شد که خروجی آن حل مشکل هزار و ۲۶۱ واحد و جلوگیری از تعطیلی ۵۱۰ واحد تولیدی بود.

معاون اجتماعی دادگستری خراسان رضوی گفت: همچنین در راستای حمایت از تولید، سرمایه گذاری و تعامل نزدیک با سرمایه گذاران، هزار و ۸۹۸ بازدید هدفمند با حضور روسای کمیسیون و مسوولان استانی برگزار شد که ۶۰۲ مورد آن توسط قضات و هزار و ۲۹۶ بازدید توسط متصدیان کمیسیون حل اختلاف استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، پنج هزار و ۳۴۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۸۴ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۴ هزار و ۴۹۴ نفر در خراسان رضوی پروانه بهره برداری دارند که سهم آنها از تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری کل کشور هشت درصد و از اشتغال این واحدها در کل کشور هشت درصد است.

۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۹ مورد شهرک صنعتی و ۲۱ مورد ناحیه صنعتی است و از مجموع این موارد ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۴ ناحیه صنعتی فعال و واگذاری زمین در آن در حال انجام است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید