حدود ۶ هزار بیمار غرب خراسان رضوی از خدمات مددکاری بهره بردند

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: حدود ۶ هزار بیمار از ابتدای امسال در بیمارستان‌های غرب خراسان رضوی بستری شده و از حمایت‌های مددکاری آن بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش اعتمادساز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی این دانشگاه، دکتر مرتضی راستی روز یکشنبه اظهار داشت: در این بازه زمانی حدود ۵۱ هزار بیمار در بخش های مختلف مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بستری شده اند که حدود ۶ هزار بیمار نیازمند مورد حمایت مالی مددکاری قرار گرفته اند.

وی افزود: در مدت یاد شده واحد مددکاری بیمارستان های این خطه هشت میلیارد ریال حمایت مالی از بیماران نیازمند داشته است و علاوه بر آن از محل کمک موسسات خیریه بیمارستانی نیز مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مساعدت برای این بیماران صورت گرفته است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز درمانی از طریق “راند، تریاژ و ارجاع” از طرف کادر درمان یا از سمت سازمان های حمایتی، بیماران نیازمند را شناسایی و مداخلات حرفه ای را در قالب حمایت های روانی اجتماعی و حمایت های اقتصادی ‌به آنان ارائه می دهند.

دکتر راستی ادامه داد: علاوه بر حمایت های مالی سه هزار و ۲۰۰ مورد ارزیابی روانی اجتماعی، سه هزار و ۷۰۰ مورد مشاوره فردی، ۲ هزار و ۲۰۰ مورد مورد ارجاع درون سازمانی و برون سازمانی، ۴۴۰ مورد پیگیری پس از ترخیص و ۹۰ مورد مداخله در بحران توسط واحد مددکاری بیمارستان ها به بیماران غرب خراسان رضوی ارائه شده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: همچنین کمک های انجام شده به مراجعان نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، هلال احمر، بنیاد شهید و موسسات خیریه در سال جاری حدود هزار و ۷۰۰ نفر و حمایت های مالی از بیماران سرطانی، معلول جسمی، دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و پیوند در واحد مددکاری بیمارستان ها ۵۵۸ مورد بوده است.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید