حدود ۱۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۱۸۹ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در قالب بهره برداری از ۴۴۴ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای ۲۶ هزار و ۱۴۸ نفر طی ۹ ماهه امسال در استان به ثمر نشست.

به گزارش اعتمادساز، امیررضا رجبی افزود: پروانه های بهره برداری که برای واحدهای مزبور صادر شده است شامل طرحهای ایجادی و توسعه ای می شود.

وی اضافه کرد: شاخص های پروانه های بهره برداری اعم از ایجادی و توسعه ای در استان طی ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۶۵ درصد افزایش و از نظر سرمایه گذاری و اشتغال بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: جایگاه استان خراسان رضوی در صدور پروانه های بهره برداری طی ۹ ماهه امسال از نظر تعداد رتبه سوم، از نظر میزان سرمایه گذاری رتبه ششم و از نظر اشتغال رتبه چهارم را به دست آورده است.

رجبی افزود: از مجموع پروانه های بهره برداری صنعتی صادره طی ۹ ماهه امسال بیشترین آن مربوط به مشهد با ۱۸۰ فقره و کمترین آن مربوط به زاوه با یک فقره بوده است.

وی پروانه های شاخص بهره برداری صنعتی صادره طی ۹ ماهه امسال در خراسان رضوی را مربوط به واحدهای توسعه ایران خودرو خراسان، توسعه کاشی فیروزه مشهد، کاسه نمد آریا پارس، توسعه جهان افروز، سیلیس فرآور جام، توسعه تولیدی مشهد دوام، توسعه نخریسی و نساجی خسروی خراسان، صنعتی و معدنی آتیه فولاد سنگان و توسعه رینگ سازی مشهد ذکر کرد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: زمینه تولیدات سایر پروانه های بهره برداری صادره صنعتی در این مدت وسایل نقلیه موتوری، ماشین آلات، محصولات شیمیایی، محصولات غذایی و آشامیدنی، فلزات اساسی، خدمات مهندسی، وسایل ارتباطی، محصولات کاغذی، محصولات چرمی، بازیافت، محصولات لاستیکی و پلاستیکی، منسوجات، چاپ و تکثیر، کانی غیرفلزی، پوشاک، توتون و تنباکو بوده است.

رجبی افزود: سهم صنعت و معدن استان از مصرف گاز طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۸ و هفت دهم درصد معادل هزار و ۷۱ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۸ درصدی داشته و سهم این بخش از مصرف برق استان طی این مدت ۳۲ و هفت دهم درصد معادل چهار هزار و ۶۵۴ گیگاوات بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ و ۸۶ صدم درصد افزایش داشته است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید