جوان مرگ مغزی نیشابوری جان ۶ بیمار نیازمند عضو را نجات داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: اهدای عضو جوان ۳۲ ساله مرگ مغزی ساکن نیشابور به ۶ بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

به گزارش اعتمادساز، دکتر محمد توحیدی افزود: زنده یاد “حسین ارحمی” که بر اثر سقوط از ارتفاع دچار خونریزی شدید شده بود با سطح هوشیاری پایین در بخش مراقبت های ویژه۲ بیمارستان حکیم نیشابور بستری شد که به رغم تلاش تیم پزشکی پس از گذشت ۱۰ روز دچار مرگ مغزی شد و با تشخیص تیم تأییدکننده مرگ مغزی دانشگاه و کسب رضایت خانواده وی به بیمارستان منتصریه مشهد اعزام و تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی با بیان این که اهدای اعضای این جوان مرگ مغزی، نخستین اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی در سال ۱۴۰۳ از نیشابور است ادامه داد: کلیه‌های این جوان مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به بانویی ۴۴ ساله اهل فردوس و مردی ۴۶ ساله ساکن مشهد که سال ها از بیماری نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: کبد زنده یاد ارحمی نیز در بیمارستان منتصریه مشهد به مردی ۶۱ ساله ساکن مشهد که سال ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد پیوند شد.

توحیدی افزود: همچنین قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بخشی از پوست وی برای پیوند به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

وی با بیان این که گیرنده عضو از لیست انتظار بیماران نیازمند پیوند اعضا و براساس تطابق شرایط بالینی اهداکننده و گیرنده عضو انتخاب می شود ادامه داد: متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به سایت ehdacenter.ir فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل و کارت خود را پرینت بگیرند و خانواده خود را مطلع کنند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید