تولید ۵۵ هزار خودرو در ایران‌خودرو خراسان در ۶ ماه ابتدایی سال

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو خراسان گفت: در ۶ ماه ابتدایی سال حدود ۵۵ هزار خودرو تولید شده که ارزش ریالی آن‌ها حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان است؛ امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۴۰ تا ۴۶ هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش اعتمادساز، بیژن زاهدی‌فرد در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و معاونان وی از کارخانه ایران‌خودرو خراسان اظهار کرد: صنعت خودرو صنعت گسترده‌ای است که می‌تواند کارآفرینی ایجاد کند و تاثیر اقتصادی داشته باشد. این صنعت در رشد اقتصادی ‌کشورها موثر است و اشتغال ایجاد می‌کند. هرچه بیشتر این صنعت را به مردم بشناسانیم، می‌تواند موجب رشد کشور شود.

وی افزود: شرکت ایران‌خودرو خراسان یکی از شرکت‌های بزرگ شرق کشور است. بخش قضایی استان هر ساله بازدیدی از این شرکت دارند و ما نیز مسائل و مشکلات خود را با آن‌ها در میان می‌گذاریم.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو خراسان با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدایی سال جاری حدود ۵۵ هزار خودرو تولید شده که ارزش ریالی آن‌ها حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۴۰ تا ۴۶ هزار میلیارد تومان برسد. تقریبا معادل سال گذشته تولید داشتیم اما سبد تولید ما تغییر کرده، سال گذشته خودرو پارس تولید می‌کردیم اما در حال حاضر سبد تولید ما به سمت آریسان و هایما رفته است.

وی در خصوص عدم ترخیص سی‌کی‌دی خودروی هایما تصریح کرد: سی‌کی‌دی بخشی از خودروهای هایما از خارج از کشور وارد می‌شود که باید مراحل ترخیص آن طی شود و بانک مرکزی تخصیص ارز دهد. در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و سی‌کی‌دی ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ خودرو ما در گمرک است که ظرف چند هفته آینده مساله حل و فصل می‌شود و تولید را شروع می‌کنیم.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید