توصیه رهبر طالبان به قاضیان این گروه: ظلم نکنید اگر نه «امارت»سقوط می‌کند/قتل‌های فراقضایی، حکومت را تباه می‌کند

رهبر طالبان در یک پیام صوتی بار دیگر هشدار داده است که بقا «با عدالت» ممکن است و در غیر آن، قتل‌ها و انتقام‌جویی آغاز خواهد شد.

هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان به تازه‌گی به قاضیان این گروه هشدار داده است تا از «ظلم» بر مردم دست بردارند و «عدالت» را تأمین کنند، زیرا به باور او «ظلم و بی‌عدالتی» ادامه داشته باشد در نهایت سبب سقوط نظام آنان می‌شود.

به گزارش امواج نیوز، رهبر طالبان شب گذشته در نوار صوتی که از سوی سخن‌گویان طالبان منتشر شده از قاضیان خواسته است که باید عدالت را همانند حضرت علی، خلیفه‌ی چهارم اسلام اجرا کنند. هبت‌الله تاکید کرده است «عدالت» ذریعه بقای یک حکومت بوده و «با ظلم حکومت دوام کرده نمی‌تواند.»

او گفت: «اگر یک مظلوم در زندان است و بدون جرم شکنجه ‌می‌شود و آزارواذیت می‌شود، وقتی‌که دعای بد می‌کند بین او و خدا هیچ کدام حجاب نیست. خداوند دعای او را قبول می‌کند و در یک ساعت نه بلکه در یک ثانیه هرچه از بین رفته می‌تواند.»

رهبر طالبان در این پیام صوتی بار دیگر هشدار داده است که بقا «با عدالت» ممکن است و در غیر آن، قتل‌ها و انتقام‌جویی آغاز خواهد شد.

او تاکید کرده است که «اگر بدون محاکمه قتل صورت گرفت (قتل‌های فراقضایی) این کشور تباه می‌شود و با ظلم بقا کرده نمی‌تواند».

این خواسته رهبر طالبان در حالی‌ست که طالبان بدون حکم قضایی اقدام به بازداشت و توقیف افراد می‌کنند که از دیدگاه نهادهای حقوق بشری خودسرانه و غیرقانونی است.

طالبان متهم به قتل‌های فراقضایی غیرنظامیان شکنجه‌ی افراد در زندان‌ها نیز هستند. در برخی موارد این گروه افراد را بازداشت کرده و سپس جنازه‌‌های‌شان را تحویل داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید