توزیع لاستیک خودرو در بازار مشهد از سرگرفته شد

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: توزیع لاستیک خودرو از سوی نمایندگیهای شرکتهای تولیدی پس از مدتی که بازار مشهد با کمبود این کالا مواجه بود، دوباره از سر گرفته شد.

به گزارش اعتمادساز، محسن صیادی با ارائه تحلیلی از وضعیت بازار کالاهای اساسی در شرایط فعلی افزود: امید است توزیع دوباره لاستیک در مشهد، نوسانات قیمتی در این بخش را کاهش دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر قیمت لاستیک خودرو در بازار به جز لاستیک اتوبوسی که حدود ۱۰ درصد زیر قیمت مصوب بفروش می رسد، در مقایسه با قیمت مصوب آن بالاتر است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه سبدهای شرکتی لاستیک خودرو در بازار تزریق شده است، همچنان گرانی در این حوزه وجود دارد.

وی تصریح کرد: البته با توجه به موافقت دولت نسبت به تغییر قیمت لاستیک که در آینده ای نزدیک محقق می شود، امید است که قیمتها به ثبات بیشتری دست یابد، با این حال بازرسان ورود کرده و با تلاش و دقت فراوان به کشف انبارهای احتکار لاستیک و نیز برخورد با این افراد سودجو مبادرت می ورزند.

صیادی در خصوص بازار اقلام دیگر کالاها در مشهد گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز، مصرف حبوبات و برنج افزایش یافته و تقاضا در این زمینه زیاد است، با این حال شاهد فراوانی کالا در بازار و عدم افزایش قیمت در این اقلام هستیم.

وی اضافه کرد: به تازگی عرضه گوشت مرغ نسبت به تقاضا در بازار مشهد کاهش داشته که علت آن هم عدم کشتار مرغ برخی کشتارکن ها آن هم به دلیل قیمت بالای مرغ زنده و همچنین ارسال به شهرستانها و استانهای دیگر است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد تامین آرد در بخش نانوایان را فراوان و بدون مشکل ذکر و بیان کرد: کاهش کیفیت نان و عدم رعایت ساعت پخت در برخی موارد از مشکلات این حوزه است که بازرسان اصناف به این مقوله وارد شده اند.

وی گفت: در مورد روغن موتور نیز افزایش قیمتی وجود ندارد اما روغنهای صنعتی و تولیدی افزایش قیمت دارند زیرا برخی از شرکتهای تولیدی از دولت تغییر قیمت را خواستار شده اند، با این حال برخی شرکتها، کالاهای تولیدی در این بخش را به صورت خیلی کم به بازار تزریق می کنند و برخی هم فروش اجباری دارند.

صیادی وضعیت اقلام شوینده و بهداشتی و همچنین مصالح ساختمانی در بازار مشهد را متعادل ذکر کرد.

۱۲۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۹۵ اتحادیه در مشهد فعالیت دارند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید