توافق هند و پاکستان برای انتقال گندم اهدایی به افغانستان

پس از دو ماه رایزنی میان هند و پاکستان بر سر انتقال گندم اهداشده هند به افغانستان، سرانجام دو کشور بر سر انتقال این کمک بشردوستانه از طریق خاک پاکستان به توافق رسیدند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، پس از دو ماه رایزنی میان هند و پاکستان بر سر انتقال گندم اهداشده هند به افغانستان، سرانجام دو کشور بر سر انتقال ۵۰ هزار تن گندم از راه زمینی عطاری – واگه در پاکستان به توافق رسیده‌اند.

تایمز اف اندیا گزارش داده که قرار است این محموله از طریق هزاران کامیون باربری در اوایل ماه فوریه به افغانستان فرستاده شود.

این رسانه روز یک‌شنبه، ۳ دلو گزارش داده است که اولین محموله از این گندم اهداشده قرار است در هفته دوم ماه آینده میلادی به افغانستان فرستاده شود.

هند حدود دو ماه پیش در پی بحران خشک‌سالی و گرسنگی در افغانستان ۵۰ هزار تن گندم به افغانستان کمک کرد؛ اما به دلیل اختلافات میان هند و پاکستان زمینه انتقال این گندم به این کشور فراهم نشد.

بر اساس تفاهم دو کشور، خودروهای باربری زیر نظر برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) گندم اهداشده هند را از طریق گذرگاه مرزی تورخم به افغانستان منتقل خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید