تنش آبی در ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی در شرایط مواجهه با تنش آبی قرار دارند.

به گزارش اعتمادساز، حسین امامی اظهار داشت: اکنون 40 شهر و 306 روستای استان با تنش آبی مواجه هستند و در 20 سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله 2 برابر شده است. این رویداد نیاز به مطالعات گسترده و همه جانبه و تعاملات بیشتر وزارتخانه ها و نهادهای مربوط برای شناسایی بهترین راهکار به منظور مدیریت بحران را بیشتر نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی از مهمترین استان‌های کشور در زمینه کشاورزی، صنعت و گردشگری است که در اقلیمی خشک و نیمه خشک واقع شده است. میانگین بارش درازمدت این خطه 230 میلیمتر است و 34 دشت از 37 دشت استان در شرایط ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارند. تعمیرات پمپ‌های فرسوده و از رده خارج جهت استفاده مجدد در شرکت آبفا استان ممنوع است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: تعمیرات پمپ های فرسوده بدلیل فرسودگی وخرابی مجدد برای شرکت توجیه اقتصادی ندارد بنابر این به جای تعمیر از این به بعداین شرکت در راستای خرید و تعویض پمپ های نو به جای کهنه وخراب اقدام خواهد کرد تا دغدغه مندی تامین پایدار آب مشترکین استان برطرف شود و پمپ های تعمیری نیز در مزایده به فروش خواهد رسید.

وی ضمن تأکید بر نظارت دقیق مالی در شرکت ادامه داد: به طور کلی بیشتر اقدامات مرتبط با تعمیر، تعویض و نگهداری از خطوط و تجهیزات در سطح استان به ویژه در سالهای اخیر توسط کارکنان ابفا صورت می گیرد ولیکن با توجه به برآورد هزینه های جانبی وتبعات ناشی از خرابی پمپ ها معتقدیم در صورتی که پمپ جدید و نو نصب شود به مراتب مقرون به صرفه تر و مناسبتر خواهد بود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید