تمام جایگاه‌های عرضه سوخت جنوب خراسان رضوی در مدار فعالیت قرار دارد

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه با رد کمبود بنزین یا تعطیلی جایگاهها گفت: هم اکنون تمام جایگاههای عرضه سوخت زیر پوشش در ۱۰ شهرستان مرکزی، جنوبی و مرزی خراسان رضوی فعال هستند.

به گزارش اعتمادساز، جواد بلندی افزود: تاکنون جایگاههای عرضه سوخت منطقه تربت حیدریه تعطیل نشده است اما پایش شبانه‌روزی آنها با هدف “نظارت بر مصرف منطقی سوخت” با جدیت ادامه دارد.

اظهارات این مسوول در حالی بیان می شود که علاوه بر مردم ؛ شماری از متصدیان جایگاههای عرضه سوخت منطقه تربت حیدریه می گویند طی روزهای اخیر برخی جایگاهها به علت “محدودیت عرضه بنزین” از سوی شرکت نفت موقتا و برای ساعاتی تعطیل شد.

مدیر منطقه تربت حیدریه با رد این موضوع؛ طرح برخی مباحث مبنی بر سهمیه‌بندی و گران شدن بنزین را نیز تکذیب و اضافه کرد: فقط تعداد کارت های سوخت آزاد کم شده است که علت آن مدیریت بهینه مصرف برای جلوگیری از انحراف در عرضه و قاچاق است.

بلندی افزود: هر مالک خودرو قادر است با کارت خود در ماه علاوه بر ۶۰ لیتر به نرخ ۱۵۰۰ تومان ۱۵۰ لیتر دیگر با قیمت سه هزار تومانی استفاده کند و در صورت نیاز بیشتر از طریق کارت آزاد جایگاه امکان پذیر است که سقف آن ۳۰ لیتر در هر نوبت است.

وی به مالکان وسایط نقلیه توصیه کرد در هر حال نسبت به تهیه کارت سوخت و مدیریت مصرف خود اهتمام لازم را داشته باشند.

وی در خصوص افزایش مصرف سوخت طی روزهای منتهی به اربعین و شهادت امام رضا بویژه در مسیر ترانزیتی تربت حیدریه که زائران به مقصد مشهد از آن عبور می کنند، گفت: در این رابطه پیش‌بینی و ذخیره‌سازی لازم انجام شده است.

وی از مردم خواست: در صورت مشاهده کمبود یا نبود بنزین و یا تخلف در عرضه و یا ارائه پیشنهاد و طرح انتقاد مراتب را از طریق سامانه مرکز پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به شماره ۰۹۶۲۷ و ۲۴ ساعته اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا در خراسان رضوی سه منطقه نفتی تربت‌حیدریه، مشهد و سبزوار از طریق اتصال به خط لوله سراسری انتقال فرآورده‌های نفتی‌ ایران وظیفه سوخت رسانی به شهرستانهای تابعه را بر عهده دارند.

همچنین منطقه تربت حیدریه با بیش از ۶۰ سال قدمت علاوه بر ۱۰ شهرستان زیرمجموعه ؛ بخشی از سوخت استانهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را نیز تامین می کند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه دارای چهار ناحیه مرکزی، گناباد، کاشمر و خواف مشتمل بر شهرستانهای مه‌ولات، زاوه، رشتخوار، خلیل‌آباد، کوهسرخ و بجستان و بهره مند از ۳۱۴ نفتکش است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید