تمامی چاه‌های کشاورزی تایباد خراسان‌رضوی به سامانه هوشمند مجهز شدند

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های تایباد و باخرز گفت: تمامی چاههای کشاورزی تایباد با راه اندازی سامانه رصد و پایش چاههای مجاز کشاورزی هوشمند شدند.

به گزارش اعتمادساز، علی باب الحکمی افزود: تایباد اولین شهرستان استان خراسان رضوی است که ۱۰۰ درصد چاههای کشاورزی این منطقه با هدف کنترل میزان برداشت آب به این سامانه هوشمند مجهز شده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون مدیریت ۳۳۵ حلقه چاه کشاورزی مجاز در تایباد و ۱۰۷ حلقه چاه کشاورزی در باخرز از طریق سامانه رصد و پایش چاههای مجاز انجام می شود.

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های تایباد و باخرز اظهار کرد: مجهز شدن چاههای کشاورزی تایباد و باخرز به سامانه رصد و پایش نقش زیادی در مدیریت منابع انسانی این حوزه دارد.

وی به شناسایی و انسداد چاههای کشاورزی غیرمجاز در ۲ شهرستان تایباد و باخرز اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۵ حلقه چاه غیرمجاز در این مناطق شناسایی و مسدود شده است.

باب الحکمی گفت: امسال تعهد شهرستانهای تایباد و باخرز در شناسایی و انسداد چاههای غیرمجاز ۲۰۰ حلقه است که در بازه زمانی گذشته از سال جاری ۶۷ درصد آن محقق شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین چاههای غیرمجاز تایباد در زمینهای کشاورزی بخش میان ولایت قرار دارد و چاههای غیرمجاز باخرز در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است.

شهرستان های تایباد و باخرز با داشتن بیش از ۴۰۰ حلقه چاه، از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی به شمار می روند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید