تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در خراسان رضوی ۱۷ درصد کاهش یافت

رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: تصادفات منجر به فوت جاده‌های استان در تعطیلات نوروز تاکنون حدود ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش اعتمادساز، سرهنگ حسین میش مست افزود: در بخش نخست تعطیلات و سفرهای نوروزی سال گذشته ۳۰ نفر در تصادفات جاده ای استان جان باختند که این رقم در نوروز امسال تاکنون ۲۵ نفر است.

وی اضافه کرد: همچنین در نوروز امسال تاکنون ۱۹۳ فقره تصادف جرحی با ۲۶۰ مصدوم در جاده های استان خراسان رضوی رخ داد، این در حالی است که تعداد مصدومان سوانح جاده ای در مدت مشابه پارسال حدود ۳۰۰ نفر بود.

رییس پلیس راه خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد حوادث رانندگی در غرب استان در جاده های سبزوار و نیشابور رخ داده که بیشترین علت تصادفات نیز خستگی و خواب آلودگی است.

وی بیان کرد: با کمال تاسف برخی از خانواده ها بدون برنامه و هدف راهی جاده می شوند و برنامه ای برای سفر خود ندارند، در نوروز امسال حدود ۵۵ درصد افرادی که به مشهد سفر کرده بودند کمتر از ۲۴ ساعت در این کلانشهر ماندگار بودند و پس از آن برگشتند که همین امر نیز منجر به خستگی و خواب آلودگی رانندگان می شود.

میش مست اضافه کرد: موج دوم سفر نیز در جاده های خراسان رضوی آغاز شده و اکنون ترافیک در خروجی های مشهد به سمت آزاد راه شهید شوشتری، غرب، جنوب و شمال استان پرحجم و در ورودی های استان عادی و روان است.

رییس پلیس راه خراسان رضوی افزود: در شبانه روز گذشته ۲ فقره تصادف فوتی با ۲ کشته، ۱۳ فقره تصادف جرحی با ۱۸ مصدوم و ۱۱ فقره تصادف خسارتی در جاده های استان رخ داده است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید