تشکیل ۲۰ پرونده حمایت از آمران به معروف در خراسان رضوی

مسئول دفتر حقوقی ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر خراسان رضوی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ پرونده با موضوع حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در ستاد استان تشکیل شده است.

به گزارش اعتمادساز، عباس تعدادی اظهار داشت: در اجرای اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که با عنوان طرح دوفوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، در مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از تأیید شورای نگهبان، ابلاغ شد. در این قانون، امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر، دعوت دیگران به‌خوبی و بازداشتن از بدی است.

وی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مراتب امربه‌معروف و نهی‌ از منکر را در سه بخش اعلام و توضیح داد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سه مرحله قلبی، زبانی و عملی انجام می‌شود که دو مرحله اول آن وظیفه آحاد مردم است و مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده تنها وظیفه دولت و نهادهای حکومتی است.

مسئول دفتر حقوقی ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر خراسان رضوی تأکید کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر برای اینکه از شرایط حمایت قانونی بهره‌مند شوند تنها باید مرحله دوم که تذکر لسانی است را انجام دهند. چنانچه در این مرحله برای آمر به معروف پس از تذکر دادن درگیری فیزیکی پیش آمد، باید بلافاصله با پلیس تماس گرفته و اقدامی انجام ندهد.

وی ادامه داد: پس از حضور پلیس در صحنه و انجام صورت‌جلسه، به کلانتری مراجعه کنند و در صورت نیاز نامه پزشک‌ قانونی را دریافت و پس از تأیید پزشکی قانونی همراه با صورت‌ جلسه کلانتری به معاونت حقوقی ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان مراجعه کنند تا پرونده تشکیل و پیگیری شود.

تعدادی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 20 پرونده با موضوع حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان تشکیل شده که 8 پرونده آن به نفع آمران به معروف مختومه و 12 پرونده دیگر در حال رسیدگی است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید