تسهیلات سرمایه در گردش مهم‌ترین تقاضای تولیدکنندگان است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، گفت: تولیدکنندگان صنعت چوب تقاضای تسهیلات سرمایه در گردش را دارند که امیدواریم با معرفی واحدهای خراسان رضوی به شورای هماهنگی بانک‌ها بتوانیم، تسهیلاتی را در اختیارشان قرار دهیم.

به گزارش اعتمادساز، امین سلیمان پور در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی یراق‌آلات و ماشین‌آلات صنعت چوب، مبلمان و صنایع وابسته مشهد، اظهار داشت: این نمایشگاه، تجلی رقابت تولیدکنندگان داخلی با تولیدکنندگان خارجی و واردکنندگان است.

وی یادآور شد: به نظر نمایشگاه بسیار خوبی نسبت به سایر نمایشگاه‌های تخصصی است که تاکنون برگزار شده است.

سلیمان‌پور تصریح کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، باید تولیدکنندگان داخلی خود را از لحاظ کیفیت و رقابت‌پذیری به سطحی برسانند که مردم تولید ملی را به عنوان یک گزینه برتر انتخاب کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه از مشکل تخصیص ارز گفت و بیان کرد: واردکنندگان همچنان مشکل تخصیص ارز را دارند و امیدواریم بانک مرکزی برای این موضوع تدبیر اساسی انجام دهد، زیرا به ناچار بخشی از تولیداتی که این افراد انجام می‌دهند، وارداتی است و برای تخصیص ارز همچنان در صف‌های طولانی هستند.

وی با بیان آن که اگر تولیدکنندگان ما هم بخواهند قدرت رقابت داشته باشند، قاعدتا باید زیر ساخت‌ها برایشان فراهم شود، عنوان کرد: متاسفانه برای مثال همچنان شاهد مشکل کمبود برق در تولیدی‌ها و کارخانجات هستیم و مشکل دیگر کارآفرینان این است که هنوز به صورت کارگاهی کار می‌کنند که توصیه می‌کنم از فاز کارگاهی به فاز صنعتی تبدیل شوند.

سلیمان پور گفت: برای تخصیص زمین به تولیدکنندگان حوزه مبلمان اعلام آمادگی می‌کنیم که می‌توانند در فاز 5 شهرک صنعتی رضوی حضور پیدا کنند و خوشبختانه با ایجاد پست 400 مگاواتی، مشکل برق را برای تولیدکنندگان حل خواهیم کرد که آن‌ها از حالت صنفی به صنعتی تبدیل شوند و ماهم‌ بتوانیم کمک‌های ویژه ای را برای رشد کمی و کیفی این مجموعه‌ها داشته باشیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عمده مشکل دیگر تولیدکنندگانی که در این نمایشگاه حضور داشتند را مشکل سرمایه در گردش بیان کرد و افزود: قاعدتا صنعت چوب در دنیا و کشورمان صنعت هزینه بری است، تولید آن دانش‌بنیان و فناورانه است و مشاهده کردیم بسیاری از استان‌ها مانند اصفهان ، خراسان رضوی و غیره تولیدات دانش‌بنیان را ایجاد کرده‌اند و تقاضای تسهیلات سرمایه در گردش را داشتند که امیدواریم با معرفی واحدهای خراسان رضوی به شورای هماهنگی بانک‌ها بتوانیم، تسهیلاتی را در اختیارشان قرار دهیم تا این مشکل نیز برطرف شود.

وی تاکید کرد: به جز بحث تخصیص ارز مابقی مشکلات کاملا در استان قابل حل است و راهنمایی لازم ارائه شد تا به دستگاه‌های مرتبط مراجعه کنند و خوشبختانه در بازدید از نمایشگاه‌ها با برخی دستگاه‌ها تماس گرفته شد تا مشکل این تولیدکنندگان رفع شود و همچنین قول مساعد اعلام شد تا به دفتر هماهنگی در استانداری مراجعه و مشکلات سایر تولیدکنندگان را در این زمینه‌ها پیگیری و در جهت رفع موانع پیش پای آن‌ها نیز تلاش لازم انجام شود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید