ترمیم و روکش آسفالت جاده تربت حیدریه به مشهد آغاز شد

به گزارش اعتمادساز، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه با یادآوری آغاز ترمیم و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی این شهرستان گفت: در این راستا جاده ترانزیتی مشهد به سبب تردد و ترافیک بالا؛ دارای اولویت بهسازی است.

علی‌اصغر کرباسی افزود: ظرف چند سال گذشته مرمت و آسفالت راههای اصلی و فرعی تربت حیدریه در حد انتظار نبود اما طی یک سال اخیر روند کار سرعت بیشتری گرفته است.

وی اضافه کرد: ترمیم و مرمت آسفالت کمربندی تربت‌حیدریه، جاده ترانزیتی به مشهد، خروجی جنوب کشور به سمت گناباد اولویت های بهسازی جاده ای هستند همچنین روکش راه‌های فرعی شهرستان به بایگ، حصار و جاده کدکن – نیشابور نیز در دستور کار قرار گرفته‌ است.

کرباسی بیان کرد: همچنین مرمت راه‌های فرعی و روستایی تربت حیدریه شامل سرکاریز، رودخانه، نوری و بُرس، قشرباط، محمودآباد، اسفیز و دافی، آلی، تجرود، کوهی، کامه سفلی، غنچی، پاگدار و حصار جلال نیز در دست اقدام است و پیش بینی می شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه افزود: برخی از این روستاها دارای جاذبه گردشگری هستند یا در محور فرعی تربت حیدریه به شهرستانهای مجاور همچون مشهد و نیشابور قرار دارند بنابراین علاوه بر روستائیان؛ برای گردشگران و مسافران هم حائز اهمیت هستند.

اگرچه در گزارش اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه اشاره ای به میزان بودجه اختصاص یافته برای بهسازی جاده های شهرستان نشده است اما کرباسی قبلا به ایرنا گفته بود: اعتبار اولیه این طرحها ۱۹۰ میلیارد تومان است که به تناوب با تخصیص های جدید افزایش می یابد.

به گفته کرباسی از مجموع ۷۶۴ کیلومتر راه‌های برون‌شهری تربت‌حیدریه، ۸۹ کیلومتر بزرگ راه، ۱۸۷ کیلومتر جاده اصلی و فرعی و ۴۸۸ کیلومتر راه روستایی است.

تربت حیدریه به عنوان قطب تجارت و کشاورزی خراسان رضوی حلقه اصلی اتصال جاده ای مشهد به استانهای جنوبی و جنوب شرق کشور همچون هرمزگان، کرمان، یزد، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و اصفهان است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید