تردد سالانه بیش از ۱۲ میلیون مسافر و گردشگر از چناران

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از تردد بیش از ۱۲ میلیون مسافر و گردشگر در سال از شهرستان چناران خبر داد.

به گزارش اعتمادساز، احمد دیناری در جلسه بررسی طرح جامع روستای هدف گردشگری اخلمد شهرستان چناران اظهار کرد: شهرستان چناران در مسیر جاده آسیایی قرار دارد و سالانه بیش از ۱۲ میلیون مسافر و گردشگر تردد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: روستای گردشگری اخلمد یکی از روستاهای گردشگر پذیر است که با توجه به قرارگیری در مسیر رشته کوه‌های بینالود، وجود آبشار و بافت قدیمی و سنتی روستا و هم‌چنین رودخانه دائمی مسیر بازدید گردشگران عرب زبان بسیاری است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این‌که تاکنون اقداماتی برای رفاه حال گردشگران در این شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: اجرای سنگ فرش مسیر آبشار، صدور موافقت اصولی ایجاد متل توسط بخش خصوصی، جذب سرمایه‌گذار برای احداث مجموعه گردشگری به‌صورت متمرکز و ساماندهی اقامتگاه‌های غیرمجاز و … از اقدامات صورت گرفته در این منطقه است.

دیناری اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان باید به دستگاه ما کمک کنند تا با هم‌فکری هم بتوانیم خدمات مطلوب‌تری به گردشگران ارائه کنیم.

وی تأکید کرد: رعایت حقوق مسافر و گردشگر در منطقه اخلمد مورد اهتمام این اداره کل است.

دادستان شهرستان چناران نیز در این جلسه از آمادگی این دستگاه برای ساماندهی و رفع مشکلات و نارضایتی گردشگران خبر داد و گفت: برای رفع این مشکلات در مرحله اول تأکید بر آسیب‌شناسی روستای گردشگری اخلمد است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مهدی برفرازی تأکید کرد: با توجه به اینکه روستای گردشگری اخلمد طبیعت خدادادی است باید برای رضایتمندی گردشگران، تمامی دستگاه‌های مربوطه تلاش بیشتری داشته باشند.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید