ترانزیت کالا به آسیای مرکزی از پایانه‌های مرزی خراسان رضوی ۵۳ درصد رشد داشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان ترانزیتی در پایانه مرزی فعال استان طی ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل از آن حدود ۳۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اعتمادساز، جعفر شهامت دراین باره تصریح کرد: در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ هزار دستگاه کامیون حامل ۳۳۳ هزار تن کالای ترانزیتی از این چهار پایانه مرزی وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد ۱۱ درصد و از نظر تناژ جابا شده ۵۱ درصد رشد داشته است.

وی همچنین بیان داشت در همین مدت نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه کامیون حامل ۱ میلیون و ۲۰۴ هزارتن کالای ترانزیتی از طریق پایانه‌های مرزی استان از کشور خارج شده است که با رشد ۵۰ درصدی تردد و رشد ۴۶ درصدی تناژ حمل شده همراه بوده است.

جعفر شهامت افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۱۹۱ هزار دستگاه کامیون حامل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بار صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از چهار پایانه مرزی دوغارون، لطف آباد، سرخس و باجگیران تردد داشته است که حاکی از افزایش ۳۶ درصدی تردد نسبته به ۶ ماهه سال گذشته است.

وی گفت: تردد ناوگان حامل محمولات صادراتی با ۴۲۳۶۶ دستگاه و تردد ناوگان وارداتی با ۲۱۶۳ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی استان در ۶ ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل بترتیب ۲۳ و ۹۳ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان داشت تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرز‌های مشترک با ترکمنستان به مقصد کشور‌های آسیای میانه در مدت یاد شده نسبت به سال قبل به ترتیب ۱۵درصد و ۵۳درصد افزایش داشته است.

وی میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون در مجموع ورود و خروج را ۵۵۰ دستگاه و میانگین تردد روزانه مرز‌های مشترک با ترکمنستان را ۵۷۰ دستگاه اعلام کرد.

شهامت در پایان اظهار امیدواری کرد باتوجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای اجرای طرح حمل یکسره ناوگان ترانزیتی به ترکمنستان و ماوراء آن روند افزایشی در رویه‌های ترانزیتی استان ادامه یافته و سهم ناوگان ایرانی در این بخش نیز افزایش یابد.

شهرآرانیوز

دیدگاهتان را بنویسید