تدوین سند راهبردی روابط عمومی استان خراسان رضوی با هوش مصنوعی انجام می‌شود

مشاور استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی گفت: تدوین سند راهبردی روابط عمومی استان خراسان رضوی برای اولین بار با استفاده از هوش مصنوعی انجام خواهد شد.

به گزارش اعتمادساز از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید ناصر نعمتی روز دوشنبه و در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان خراسان رضوی افزود: تدوین سند راهبردی، موجب انسجام بخشی و هم‌افزایی کار روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان می‌شودو از سوی دیگر موجب روشن شدن افق‌ها و چشم‌اندازهای فعالیت در آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: احساس مسوولیت روابط عمومی ها نسبت به مسائل دستگاه های دیگر در سطح شهرستان‌ها و استان اهمیت دارد و باید یک الگوی هم‌افزایی ایجاد شود و به دنبال تقسیم وظایف در این زمینه هستیم.

مشاور استاندار خراسان رضوی گفت: سند راهبردی روابط عمومی‌ استان با کمک هیات رئیسه و کارشناسان رسانه استان‌ در دست تدوین است تا با پیش بینی بندهایی در موارد مختلف و از جمله ساختار و بودجه، فعالیت‌ها به استناد آن در دستگاه های اجرایی تسهیل شود.

وی افزود: امیدوارم به زودی فرایند تدوین این سند به پایان برسد و با عملیاتی کردن آن گام های تازه ای در هم افزایی روابط عمومی ها برداریم.

سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اقدامات هفته دولت باید دسته بندی شود و با عنایت به دستورالعمل ارسالی، نسبت به اقدامات شاخص، اطلاع رسانی خوبی انجام شود.

وی گفت: این اطلاع رسانی و تبلیغات باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که دربرگیری حداکثری داشته و مردم از اقدامات دولت اطلاع کافی را پیدا کنند.

ارتقا تصویر مطلوب از دولت در افکار عمومی

دبیر ستاد هفته دولت در استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هدف اصلی، ارتقا تصویر مطلوب از دولت در افکار عمومی است و این در حالی است که دشمن در حال تلاش بر تشویش افکار عمومی مردم است.

احسان یوسفی افزود: شعار هفته دولت، دولت مردم است و باید این ارتباط دو سویه پررنگ شود و خدمات و دستاوردهای دولت در طول دو سال گذشته معرفی و تبیین شود.

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه هستیم و این در حالی است که ما می‌توانیم در بسیاری از شاخص‌های دستگاهی اقدامات بسیاری داشته باشیم.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: هر دستگاه باید سه اقدام مهم خود را که در طول دولت شکل گرفته و موفقیت های خاصی که دولت و دستگاه‌های اجرایی داشته اند، را مطرح و بیان کند، این انتخاب بخاطر پرهیز از تبلیغات متکثر و کم اثر است.

او گفت: باید برای هفته دولت به گونه‌ای برنامه‌ها برگزار شود که همه مردم حضور داشته باشند. همچنین برخی دستگاه‌ها برنامه‌هایشان مشترک است که باید با انسجام و هماهنگی آن را برگزار کنند.

یوسفی خاطرنشان کرد: بیان اقدامات و مقایسه اقدامات در قالب گزارش عملکرد یک ساله بیان و آثار مثبت اقدامات اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: در آستانه هفته دولت ۳۱ مرداد و ۱ شهریور ماه نمایشگاه دستاوردهای‌دولت برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی دستاوردهای دولت و ارتباط دو سویه مردم با مدیران است. ارتباط بی‌واسطه مردم با مدیران باید در این نمایشگاه به بهترین شکل ممکن پیگیری شود.

اطلاع رسانی نیازمند کار تیمی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: به اقدامات هفته دولت به عنوان یک کار تیمی نگاه کنید و اقدامات را به صورت هماهنگ و مشترک انجام دهید.

محمد حسین‌زاده افزود: روابط عمومی‌ها در حوزه تولید محتوای جدید باید عملکرد خود را تقویت کنند. وقتی تولید محتوا به اندازه کافی قوی نباشد اثر گذاری لازم را نخواهد داشت. اگر اثر گذاری حاصل نشود کارهای انجام شده، دیده نخواهد شد.

دبیر شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی ادامه داد: در موضوع‌ اطلاع رسانی و عملکرد روابط عمومی دستگاه‌ها کارنامه صادر و عملکرد آنها بررسی می‌شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها می‌توانند در حوزه فضاهای اطلاع رسانی که دارند نقاط قوت دولت را منتقل کنند و این در حالی است که هر دستگاهی حوزه بالادستی نیز در کشور دارد و باید موفقیت ملی خود را هم اعلام کند. ضمن اینکه از کارهای کوچک هم نباید غافل شد زیرا اطلاع رسانی این اقدامات نیز اثر گذاری خود را دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید