تخفیف ۵۰ درصدی اقامتگاه‌های مشهد در هفته گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از تخفیف ۳۰ تا ۵۰درصدی اقامتگاه‌های رسمی درهفته گردشگری خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش اعتمادساز، یوسف بیدخوری در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی گردشگری برگزار شد اظهارداشت: تور‌های تخفیف‌دار مشهدگردی، نخستین نشست تخصصی گردشگری در پنجم مهرماه به عنوان زیارت و گردشگری، برپایی جشنواره گردشگری در شهرستان‌ها و مشهد، اجرای برنامه‌های فرهنگی برای سالمندان و بازنشستگان اداره کل میراث و تور آشناسازی در آرامگاه فردوسی از برنامه‌های هفته گردشگری است.

وی ادامه داد: برخی برنامه‌های این هفته نیز با محتوای آموزشی ارائه می‌شود و اولین نشست تحقیقی گردشگری با عنوان زیارت و سلامت معنوی با همکاری پژوهشگاه گردشگری جهاد دانشگاهی، در راستای برنامه‌های آشناسازی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری برگزار می‌شود همچنین  6 مهرماه جشنواره ملی پسته در مه‌ولات، برگزاری سمینار هتلداری و رستوران داری در هشتم مهرماه و برنامه‌های مختلفی در اقامتگاه‌های بومگردی و موزه بزرگ خراسان تدارک دیده شده است، جشنواره سیب در نیشابور و بازدید رایگان از موزه‌ها و پایگاه‌های میراث فرهنگی و همچنین تخفیف 30 تا 50 درصدی واحد‌های اقامتی در هفته گردشگری از دیگر برنامه‌های این هفته است.

بیدخوری افتتاح 19 پروژه تأسیسات گردشگری در خراسان رضوی از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر میراث فرهنگی دولت سیزدهم را ازبرنامه‌های ویژه این هفته دانست و اظهارکرد: 5 هتل، یک هتل آپارتمان، یک مرکز تفریحی، 3 اقامتگاه بومگردی و 9 دفتر مسافرتی در شهر‌های مشهد، تربت جام، تایباد و کاشمر نیز افتتاح خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات کمتر انجام شده، برگزاری تور‌های مشهد گردی است که با همکاری شهرداری مشهد تور‌هایی با تخفیف ویژه راه‌اندازی خواهد شد.

بیدخوری ادامه داد: تور گردشگری ویژه سالمندان برای آشنایی با تربت حیدریه، در روز 8 مهرماه نیز تور مشهد گردی ویژه ناشنوایان و معلولین نیز برگزار و همچنین در روز سالمند با حضور 800 سالمند تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، در آرامگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز اظهارداشت: باتوجه به اینکه شعار روز جهانی گردشگری، گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز است و این نشان می‌دهد که رویکرد دنیا به سمت تأسیسات و کسب و کار‌های گردشگری است که ماهیتشان مصرف کمتر انرژی و توجه به اصول توسعه پایدار گردشگری است.

احمد دیناری افزود: این یک مسؤلیت اجتماعی است برای تمام فعالان و دست اندرکاران گردشگری تا برای افزایش پروژه‌هایی که ماهیت سرمایه‌گذاری سبز دارند تمام تلاششان را بکنند تا شاهد افزایش پروژه‌های سرمایه‌گذاری سبز در ایران و خراسان رضوی باشیم.

وی تأکیدکرد: مشهد بیشترین حجم سرمایه‌گذاری و بیشترین تعداد پروژه را در استان دارد و این درحالی است که حجم سرمایه‌گذاری این 19 پروژه 1، 620 میلیارد تومان است و برای حدود 257 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند ضمن اینکه  خراسان رضوی در حوزه حجم سرمایه‌گذاری و تنوع پروژه‌ها در کشور اول است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی درادامه درپاسخ به سؤال خبرنگار  تسنیم در خصوص مجوز‌های صادرشده در 6 ماهه ابتدای سال در حوزه گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: مجوز‌های صادر شده در حوزه گردشگری و صنایع دستی از ابتدای سال تاکنون 750 مورد با ارزش ریالی 60 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: 160 فرصت سرمایه‌گذاری تهیه و به وزارت خانه ارسال شده است و 20 بسته سرمایه‌گذاری نیز تهیه کردیم که در انتهای کار قرار دارد همچنین طرح تحول گردشگری خراسان رضوی با رویکرد اقتصادی در 5 محور در دست تهیه است.

دیناری اذعان داشت: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده از ابتدای سال تا امروز 45 مورد و ارزش ریالی آن‌ها 24 هزار میلیارد ریال و اشتغال ناشی از صدور مجوز‌های گردشگری در این مدت نیز 1300 نفر بوده است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید