تاکید شهردار مشهد بر آغاز کلان پروژه‌های عمرانی و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی

شهردار مشهد

شهردار مشهد با اشاره به انتصاب معاونان عمران و حمل‌ونقل و همچنین اقتصاد و سرمایه گذاری گفت: کلان پروژه‌های عمرانی به سرعت آغاز و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اعتمادساز، محمدرضا قلندرشریف در مراسم تکریم و معارفه جمعی از مدیران شهری که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد؛ با تقدیر از تلاش‌های شهردار سابق منطقه ثامن افزود: نورین‌مقدم از نیروهای پرتلاش شهرداری هستند و زحمات زیادی در مناطق مختلف شهرداری و سایر بخش ها متحمل شده‌اند و برهمین اساس در ادامه از تجربیات شان در مسئولیتی جدید استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اما اکنون از نورین مقدم درخواست کرده‌ایم با توجه به اینکه بیش از ۸۴ درصد از پروژه‌های منطقه ثامن را با توجه به طرح تفصیلی جدید تعیین تکلیف کرده‌اند مدتی را در کنار منبتی در حوزه شهرسازی باشند تا ۱۶ درصد باقی مانده از پروژه‌ها که البته بخشی مرتبط با آستان قدس رضوی است نیز تعیین تکلیف شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه شاید وسعت منطقه ثامن از نظر جغرافیایی زیاد نباشد اما یکی از نقاط خاص مشهد و جمهوری اسلامی ایران و حتی جهان اسلام است که حرم مطهر همانند نگینی درخشنده در آن قرار گرفته اظهار کرد: منطقه ثامن ۳۴۰ هکتار وسعت دارد که بیش از ۷۰ هکتار آن بافت پیرامونی حرم مطهر است.

قلندر تصریح کرد: همه می‌دانیم که درحوزه منطقه ثامن از گذشته غفلت‌هایی شده است، ابتدا طرحی به نام مرحوم کازرونی اجرایی شد که در سال ۱۴۰۰ اصلاحاتی در آن انجام شد که البته همین اصلاحات نگرانی‌هایی را هم ایجاد کرد، هرچند شهرداری در آن نقشی نداشته است اما به هرحال باید اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص طرح بافت پیرامونی حرم مطهر جلسات مختلفی را در استان و تهران برگزار کردیم که یکی از این جلسات با حضور مدیرکل بازرسی خراسان رضوی بود خاطرنشان کرد: طرح بافت پیرامونی حرم مطهر یک موضوع بسیار مهم و فرابخشی است و صرفا مربوط به شهرداری مشهد نیست.

قلندر تصریح کرد: شهرداری نمی‌تواند به تنهایی مسئله را جمع کند و این در طول مدت زمان گذشته ثابت شده است، برهمین اساس ما به دنبال این هستیم که انسجام و تعامل را در اجرای طرح برگردانیم.

شهردار مشهد اضافه کرد: معتقدیم برای اجرا و به سرانجام رساندن طرح نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر تمام بخش‌ها از جمله دولت، آستان قدس رضوی، استانداری پای کار بیایند و شهرداری نیز به عنوان عامل اجرایی اقدمات را انجام دهد.

وی با بیان اینکه البته دراین میان اصل کارمردم و سرمایه گذاران هستند اظهار کرد: باید با همکاری و تعامل طرح به سرانجام برسد زیرا اکنون خجالت می‌کشیم وقتی در بافت حضور پیدا می‌کنیم و می‌بینیم زائران و مجاوران در وضعیت نامناسب این محدوده تردد می کنند.

قلندر اضافه کرد: بیشترین پروژه‌ها به ویژه کلان پروژه‌های ما عمرانی و ریشه حمل‌ونقلی دارد به ویژه بحث احداث خطوط مترو که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فاز اول خط سه از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) باید بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی سطح سوم میدان شهید فهمیده به زودی آغاز خواهد شد اظهار کرد: همچنین به دنبال آن هستیم تا پروژه اتصال بولوار امام خمینی (ره) به میدان انقلاب را نیز کلنگ زنی کنیم.

شهردار مشهد تصریح کرد: همچنین پروژه ساماندهی و اصلاح سه راه فردوسی که یکی از ورودی‌های مهم شهر است نیز مد نظر قرار دارد که طرح اولیه آن تکمیل شده است و امیدواریم به زودی عملیاتی شود.

قلندر گفت: اتصال بزرگراه چناران به مشهد از طریق تقاطع چهارسطحی آزادگان ترافیک را به این محدوده منتقل می‌کند که باید برای آن برنامه‌ریزی شود لذا از حوزه عمران و حمل‌ونقل خواسته‌ایم طرحی را برای اتصال بولوار امام رضا(ع) طرقبه به بولوار نماز از طریق تونل را بررسی کنند.

وی با اشاره به بوستان بزرگ جهان‌شهر نیز خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب دوره ششم به سرانجام رساندن انتقال پادگان و بازگشایی مسیرهای آن بود اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود اجرای پروژهای تعریف شده در آن به ویژه احداث بزرگترین بوستان مشهد تحت عنوان جهان‌شهر به مساحت ۱۲۵ هکتار در چهار فاز در فضای سبز اراضی پادگان است.

قلندر افزود: همچنین یکی دیگر از پروژه‌های کلان در این دوره احداث بوستان ۷۳هکتاری در محدوده شهرک شهید رجایی است که در فاز اول رینگ اطراف آن به مساحت ۱۳ هکتار اجرا خواهد شد که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده عملیات اجرایی این پروژه ظرف دو سه هفته آینده آغاز می شود.

شهردار مشهد در پایان اضافه کرد: در این بوستان یک پردیس ۷هکتاری ویژه بانوان، زمین‌های بازی روباز، شهربازی و…نیز پیش بینی شده و معتقدیم احداث این بوستان ۷۳هکتاری یکی از محرک‌های بزرگ توسعه در حاشیه شهر خواهد شد.

ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید