تامین و توزیع کودهای شیمیایی در خراسان رضوی ۶۷ درصد رشد دارد

مدیر تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: تامین و توزیع کودهای شیمیایی، آلی و ریزمغذی توسط شبکه تعاون روستایی استان از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۷ درصد رشد دارد.

به گزارش اعتمادساز، آرش آوان افزود:تشکل های تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان از ابتدای امسال تاکنون ۳۹ هزار تن انواع کودهای شیمیایی، آلی و ریزمغذی مورد نیاز مزارع، باغها و گلخانه‌های استان را با هدف افزایش تولید در محصول کشت های پاییزه گذشته و افزایش رشد کشت های بهاره سال جاری توزیع کردند.

وی با بیان این که میزان توزیع این اقلام در مدت مشابه پارسال حدود ۲۴ هزار تن بوده است ادامه داد: دلیل افزایش فعالیت تشکل های تعاون روستایی، تقویت حمایت و نظارت بر آنها در راستای خدمت رسانی بیشتر به کشاورزان و روستائیان از یک طرف و تلاش و همت مضاعف کشاورزان در انجام کشاورزی مبتنی بر دانش ، علم و تغذیه اصولی از طرف دیگر است.

مدیر تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی ۷۰۴ اتحادیه و شرکت تعاونی روستایی استانی و شهرستانی فعالیت دارند که در شاخه های مختلف کشاورزی در حال خدمت رسانی به کشاورزان و روستائیان و تامین نهاده برای آنان هستند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید