بیش از ۶ میلیون و ۳۸۱ هزار نفر در خراسان رضوی یارانه‌بگیر هستند

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: شمار واقعی یارانه‌بگیران در این استان با کاهش و حذف عده‌ای از یارانه‌بگیران در دهک درآمدی دهم، به ۶ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۷۶۷ نفر رسید.

به گزارش اعتمادساز، غلامرضا زارعی افزود: تعداد یارانه بگیران استان خراسان رضوی در ماه جاری کاهش یافت، به طوریکه تعداد سه هزار و ۴۹۳ نفر شامل دهک دهم جامعه حذف شدند.

وی بیان کرد: با کاهش این تعداد، شمار خانوارهای یارانه بگیر در خراسان رضوی به ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۱۵۶ خانوار رسیده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که یارانه آنان حذف شده است، دیگر مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی نمی شوند.

زارعی گفت: از نیمه دوم خرداد ماه امسال و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی تاکنون ۸۲۲ هزار و ۵۲ خانوار مشمول این طرح در ۱۳ هزار فروشگاه فعال سه میلیون و ۷۸۸ هزار و ۳۲۴ تراکنش موفق داشته اند.

یارانه دی ماه ۱۴۰۲ روز چهارشنبه (۲۰ دی ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ همان روز قابل برداشت بود.

در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم باشند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار داشته باشند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت می‌کنند.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها واریز می‌شود و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر و مابقی واریز می‌شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید