بیش از ۲ هزار شهروند مه‌ولات خراسان رضوی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

فرماندار شهرستان مه‌ولات واقع در جنوب خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۱۲۵ نفر در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای فیض‌آباد و شادمهر این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش اعتمادساز، محمدرضا حجازی روز چهارشنبه در نشست خبری با محوریت بررسی وضعیت طرح‌های نهضت ملی مسکن شهرستان مه‌ولات افزود: از این تعداد هزار و ۹۵۷ نفر در قالب متقاضی نهضت ملی مسکن و ۱۶۸ نفر در قالب طرح جوانی جمعیت ثبت نام و در مجموع ۵۶۳ نفر تا کنون تایید نهایی شده‌اند و به ۱۹۳ نفر زمین تحویل داده شده‌ است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۸۷ واحد مسکونی نیز تحویل متقاضیان شده که از این تعداد عملیات اجرایی ۳۰ واحد مسکونی آغاز و ۱۲ واحد تکمیل و پایانکار برایشان صادر شده‌ است.

فرماندار شهرستان مه‌ولات با تاکید بر خط‌مشی دولت سیزدهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: متاسفانه در فیض‌آباد به دلیل کمبود زمین و نیز وجود باغهای کشاورزی در اطراف این شهر، پیشرفت طرح با مشکلاتی مواجه بوده است و از طرفی سازمان‌های دولتی زمین در اختیار نداشتند.

حجازی افزود: با همه مشکلات در چهار سایت نهضت ملی مسکن برای تامین زمین اقدام شده که ۲ سایت تحویل متقاضیان شده و بقیه در مرحله تایید کمیسیون ماده پنج و ابلاغ به شهرستان است.

رییس بنیاد مسکن شهرستان مه‌ولات نیز در این خصوص گفت: تاکنون در ۱۴ روستای شهرستان، زمین برای طرح نهضت ملی مسکن روستایی به صورت ملی و مستثنیات (توافق با مالکان) به محدوده الحاق شده است که برای واگذاری به متقاضیان واجد شرایط، مقرر شد ابتدا ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها متقاضیان واجد شرایطی را که در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی کنند.

حامد رحمانی افزود: قبلا به دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، اعلام شده است که لیست مشخصات شناسنامه‌ای متقاضیانی که درخواست واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله را دارند (مشخصات متقاضی و همسر) به بنیاد مسکن شهرستان بفرستند تا بعد از پالایش و مشخص شدن واجد شرایط بودن واگذاری کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن روستایی افزایش و از مبلغ ۲ میلیارد ریال به سه و نیم میلیارد ریال تغییر یافته است که این تسهیلات در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت قابل پرداخت است و تسهیلات مذکور همانند سال‌های گذشته با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و ضامن به صورت سفته زنجیره‌ای داده می شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید