بیش از ۱۵۰۰ محصول در پارک علم و فناوری خراسان رضوی تولید شد

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: این پارک از زمان تشکیل دولت سیزدهم، هزار و ۵۴۵ محصول تولید و روانه بازار کرده است که نسبت به گذشته رشد مناسبی داشته است.

به گزارش اعتمادساز، مسعود میرزایی شهرابی افزود: این محصولات با توجه به نگاه خاص دولت و به همت نخبگان ۱۶۱ شرکت دانش بنیان تولید شده و بیشتر در زمینه های فناوری و محصولات پزشکی و صنایع است.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی با توجه به عملکرد مثبت موفق شد، در سال ۱۴۰۱ پارک برگزیده کشور شود که البته این دستاورد با فعالیت شبانه روزی هفت هزار و ۶۰۰ پرسنل میسر شده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین این پارک طی ۲ سال اخیر، موفق شد اولین دهکده فناوری کشاورزی و اولین پردیس تخصصی صنایع معدنی کشور را ایجاد و به بهره برداری برساند.

وی عنوان کرد: پارک خراسان رضوی تلاش می کند با هدف توجه به شرکت های نوپا از حالت تک قطبی به چند قطبی و از شکل جزیره‌ای به منظومه ای تبدیل شود تا از این مسیر منجر به رسوخ فناوری به صنایع سنتی کلان کشور و از جمله فولاد شود.

میرزایی با اشاره به یکی دیگر از کارکردهای پارک های علم و فناوری گفت: برنامه ریزی برای گسترش شرکت های دانش بنیان موجب تقویت پدافند غیرعامل در کشور می‌شود که نمونه آن تولید پهبادهای تخصصی در موضوعات مختلف و از جمله دفاعی است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید