بیش از ۱۰ شرکت از خراسان رضوی در فرابورس پذیرش می‌شوند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: تا پایان سال بیش از ۱۰ شرکت از خراسان رضوی در فرابورس پذیرش خواهند شد.

به گزارش اعتمادساز، مجید عشقی در همایش سرمایه‌گذاری و تامین مالی از بازار سرمایه در مشهد اظهار کرد: تبدیل تالار‌های معاملاتی در مراکز استان به مراکز تامین مالی در استان‌ها یکی از برنامه‌های ماست. برنامه شش ماهه برای آموزش به بنگاه‌های اقتصادی را خواهیم داشت. اساتید و محتوای لازم را محیا خواهیم کرد. در طول شش ماه آینده تمام بنگاه‌هایی که تمایل به پذیرش یا استفاده از تامین مالی را دارند آموزش خواهیم داد.

وی افزود: درباره پذیرش حداقل ۱۰ شرکت با پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی، باید بگویم که بنظرم تا پایان سال بیش از این تعداد در فرابورس پذیرش خواهند شد. توسعه بخش خصوصی در بازار سرمایه الزامی است و هر هفته یک شرکت در فرابورس تا پایان سال پذیرش خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در خصوص تامین مالی می‌توانیم با شرکت‌هایی که قصد ورود به بازار را ندارند، برای انتشار اوراق مشارکت با آن‌ها همکاری کنیم. در حوزه تامین مالی جمعی نیز ابزار خوبی برای شرکت‌های کوچک وجود دارد. در ۵ماهه امسال به اندازه کل سال گذشته تامین مالی جمعی صورت گرفته است.

عشقی تصریح کرد: این روش برای پروژه‌های شرکت‌های کوچک است که به صورت سالانه و بدون نرخ ثابت است و تسویه سود آن نیز سالانه انجام می‌شود. این ابزار برای شرکت‌های دانش بنیان بسیار کارآمد است. این بازار قدرت رشد زیادی دارد و سهم خراسان رضوی از آن نیز امکان رشد دارد.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید