بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی، ساکن تربت جام و تایباد هستند

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی خراسان رضوی در شهرستانهای تربت جام و تایباد سکونت دارند و نمی توان آمار دقیقی از آنان ارائه کرد.

به گزارش اعتمادساز، غلامحسین قنبری روز شنبه در دیدار با فرماندار تایباد افزود: هم اکنون افزون بر ۶۰۰ پرونده برای افراد فاقد مدارک هویتی معتبر در سطح استان خراسان رضوی تشکیل شده که در بازه های زمانی مختلف موضوعات مطرح شده در آنان از سوی نهادهای متولی در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: سال گذشته به منظور ارائه خدمات بهتر به این گروه از افراد، شمار زیادی از این نوع پرونده ها با رسیدگی نهایی به آنها مختومه شد و در تایباد نیز هم اکنون ۲۵ پرونده مهم در حال رسیدگی است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی با بیان این که هر فرد ایرانی فاقد مدرک معتبر سجلی می تواند با مراجعه به ثبت احوال برای انجام مراحل اداری دریافت مدارک هویتی خود اقدام کند گفت: همه دستگاههای متولی به ویژه اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در مناطق روستایی باید شناسایی افراد فاقد مدرک را مهم تلقی کنند.

فرماندار تایباد هم در این نشست گفت: رسیدگی به پرونده های افراد فاقد مدارک هویتی در این شهرستان از سوی دستگاههای متولی یک دغدغه است که به سرانجام رسیدن آنان همت و تلاش همه را می طلبد.

مهدی شیردل با اشاره به اینکه بیشترین خانواده های فاقد مدارک هویتی تایباد در بخش مرکزی این شهرستان سکونت دارند افزود: هیچ گونه آمار دقیقی از تعداد خانواده های فاقد مدرک سجلی در سطح این شهرستان نمی توان ارائه کرد.

وی اضافه کرد: در راستای رسیدگی به پرونده های این افراد نشستها و کارگروه های ویژه مستمری برگزار می شود که موانع و مشکلات پیش روی آنان به حداقل رسیده است.

فرماندار تایباد گفت: بدون شک جامعه آماری دقیق این افراد نقش زیادی در ارائه خدمات متوازن در حوزه های تحصیلی، بهداشت و درمان و سایر بخشها دارد.

شیردل افزود: تعیین تکلیف هویت افراد یکی از نیازهای کشور است که براساس آن می توان دولت را برای ارائه خدمات بهتر در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، رفاه شهروندان و ایجاد عدالت به آحاد جامعه یاری کرد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید